تمدید مهلت شرکت در فراخوان عمومی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی

فرصت شرکت در فراخوان عمومی واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی با توجه به تعطیلات رسمی ناشی از مصوبات ستاد ملی کرونا و‌ درخواست‌های مکرر سرمایه‌گذاران مبنی بر نداشتن فرصت کافی برای اخذ اسناد و تهیه مدارک تا 24 شهریورماه 1400 تمدید شد.

به‌گزارش میراث‌‌‌‌‌‌‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، این صندوق در تازه‌ترین دور از مزایده‌های خود 38 مجموعه تاریخی را به منظور مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین به فراخوان عمومی گذاشته است و مهلت شرکت در این فراخوان را به استناد قانون تمدید کرد.

این مجموعه‌های تاریخی شامل خانه معبودی تبریز، کاروانسرای جانانلو کلیبر و مجموعه کردشت جلفا (استان آذربایجان شرقی)، خانه شریعت، خانه خادم باشی و خانه آصف (استان اردبیل)، خانه نجفی، عمارت هفته و عمارت حاج رئیس بوشهر و قلعه زائر خضرخان تنگستان (استان بوشهر)، غار کتله‌خور گرماب، چلپی اوغلو سلطانیه و حمام سالار سلطانیه (استان زنجان)، رباط سنگ بست فریمان و کاروانسرای مهر سبزوار (استان خراسان رضوی)، ساختمان بهداری سراوان، قلعه ناصری ایرانشهر، خانه زعیم ابوئی و ساختمان دادگستری و گاراژ ملک زاهدان و بانک ایران و انگلیس زابل (استان سیستان و بلوچستان)، هتل آپادانا مرودشت و خانه‌های کازرونیان و عطروش شیراز (استان فارس)، عمارت مشیر دیوان و خانه پیرمرادی سنندج (استان کردستان)، حمام حاج شهباز خان، خانه حاج آخوند و خانه رنده‌کش (استان کرمانشاه)، کاروانسرای چشمک و کاروانسرای گوشه و خانه پور ابوالقاسمی خرم آباد و خانه مستجاب الدعوه بروجرد (استان لرستان)، کاروانسرای کهک دلیجان و کاروانسرای خشکه رود ساوه (استان مرکزی)،  خانه ضرابی و حمام ارامنه تحت عنوا  مجموعه هگمتانه (استان همدان) و کاروانسرای شمس مهریز و خانه آقایی‌ها (استان یزد) است.

این فراخوان در روزهای 31 مردادماه و 1 شهریورماه در صفحه ۱۲ روزنامه ایران منتشر شد و مهلت شرکت تا دهم شهریورماه تعیین شده بود، اما با توجه به تعطیلات رسمی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و‌ درخواست‌های مکرر سرمایه‌گذاران مبنی بر نداشتن فرصت کافی برای اخذ اسناد و تهیه مدارک و به استناد بند پ ماده ۱۱۷ آیین‌نامه اجرایی نظام مستندسازی و اطلاع‌رسانی مناقصات، مواعد مندرج در برنامه زمانی مزایده عمومی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی تمدید شد.

بر این اساس، متقاضیان تا 24 شهریورماه 1400 فرصت دارند اسناد مربوط به فراخوان را تکمیل کرده و به دبیرخانه صندوق تحویل دهند.

واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان می‌توانند اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیا یا پایگاه اینترنتی صندوق احیا یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات دریافت کنند و حداکثر تا روز چهارشنبه 24 شهریورماه سال‌جاری مدارک مربوطه را تکمیل و پاکت‌ها را به دبیرخانه تحویل دهند.

تاریخ گشایش پاکت الف و ب روز شنبه 27 شهریورماه و پاکت ج روز شنبه سوم مهرماه 1400 در محل دفتر مرکزی صندوق توسعه و احیا خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت chre.ir و saabta.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1400061364071

برچسب‌ها