مسئول موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد منصوب شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در حکمی، احمد منادی‌فر را به‌عنوان مسئول موزه اسناد و نسخ خطی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد منصوب کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، در حکم علی مستوفیان در روز یکشنبه 14 شهریورماه 1400، خطاب به احمد منادی‌فر آمده است:

«با عنایت به تجربه، تعهد و خدمات جنابعالی و هماهنگی صورت گرفته با مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی مفخم، به‌موجب این ابلاغ از تاریخ 13 شهریورماه جاری به‌عنوان مسئول موزه اسناد و نسخ خطی منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توجهات حضرت حق و تعامل با مدیریت مجموعه، معاونت‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی نسبت به برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم به‌منظور ارتقای کمی و کیفی محتوا و موضوعات موزه‌ای و افزایش حضور علاقه‌مندان، مسافران و بازدیدکنندگان و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.»

موزه اسناد و نسخ خطی واقع در بنای تاریخی آیینه‌خانه مفخم بجنورد که پس از زلزله اردیبهشت ۹۶ در مرکز استان خراسان شمالی، موقتاً تعطیل شده بود، با تکمیل اقدامات مرمتی از سال جاری مجدد راه‌اندازی شد.

بنای تاریخی آیینه‌خانه بخشی از مجموعه دارالحکومه سردار مفخم بوده که به‌عنوان فضای دیوانی و اداری در دوران قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفته و از سال ۱۳۹۰ موزه اسناد و نسخ خطی استان در این بنا بر پايه آثار متعلق به استان شامل مبایعه‌نامه‌ها، مصالحه‌نامه، سند ازدواج، طلاق، سياق، فرمان و... در آن نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1400061586919

برچسب‌ها