مستندنگاری و آسیب‌شناسی اسناد و کتاب‌های خطی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

اسناد و کتاب‌های خطی دوره صفویه و قاجار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، توسط کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی مورد بررسی، مستندنگاری و آسیب‌شناسی اولیه قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پیرو درخواست اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی‌فرهنگی و اعلام نیاز پژوهشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل به‌منظور بررسی انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی بر روی اسناد و کتاب‌های خطی دوره صفویه و قاجار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شهرزاد امین‌شیرازی مدیر گروه پژوهشی حفاظت و مرمت و فضه رحیمی مسئول بخش حفاظت و مرمت آثار کاغذی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی از این آثار بازدید کردند.

آثار کاغذی مورد بررسی متعلق به مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،شامل یک نسخه قرآن به خط کوفی، تعدادی سند تک‌برگ با موضوع فرمان، مصالحه‌نامه و مبایعه‌نامه، صفحات تک‌برگ قرآن با تزئینات و... است.

در بازدید انجام شده، این آثار مورد بررسی قرار گرفته، مستندنگاری و آسیب‌شناسی اولیه بر روی آنها انجام شد که نتیجه آن به صورت ارائه پیشنهادات در مورد تعیین اولویت حفاظتی و مرمتی و چگونگی انجام اقدامات حفاظت پیشگیرانه و مرمت آثار ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000621330193

برچسب‌ها