لغو روادید ایران و عراق

رئیس‌جمهوری کشورمان پس از دیدار با نخست وزیر عراق از لغو روادید بین دو کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در این دیدار که عصر امروز یکشنبه 21 شهریور 1400 برگزار شد، طرفین در خصوص تقویت روابط دو کشور همسایه در حوزه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در پایان این دیدار گفت: «آقای الکاظمی از لغو روادید بین دو کشور خبر داد که این خبر خوبی بود. اراده ایران و عراق توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره است که با دستور ایشان قرار است به سرعت انجام شود و این موضوع با پیگیری وزیران مربوطه در ایران و عراق به سرعت دنبال می‌شود.»

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اراده ایران و عراق توسعه مناسبات دوجانبه است، گفت: «همچنین نخست وزیر عراق وعده داد تعداد زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی افزایش یابد.»

او اضافه کرد: «در این نشست آنچه بین ما مطرح شد اراده دو کشور برای توسعه مناسبات بین ایران و عراق است. امروز ارتباط ما با عراق فقط یک ارتباط همسایه نیست بلکه اعتقاد در باورها، قلب‌ها و عمیق دو کشور، دو ملت و  دو دولت با یکدیگر است و معتقدیم این مناسبات می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا کند.»

رییس‌جمهوری اضافه کرد: «آقای نخست وزیر با توجه به اینکه عاشقان اباعبدالله باید بتوانند از این زیارت استفاده کنند وعده داد تعداد زائران تا میزانی که امکان دارد، افزایش یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000621622764

برچسب‌ها