صدور 171 موافقت اصولی ساخت تاسیسات گردشگری در تهران

در حوزه گردشگری در نیمه دوم سال 99 و نیمه نخست سال 1400 اقدامات گسترده‌ای در استان تهران انجام شده که صدور 171 موافقت صولی ساخت تاسیسات گردشگری، افتتاح 4 هتل و صدور 40پروانه تاسیسات گردشگری از جمله آنها بوده است.

رشد شهرنشینی و تمرکز بالای خدمات در کنار جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها و مراکز فرهنگی و جاذبه‌های مدرن شهری موجب توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ارائه گسترده خدمات سفر در تهران شده است.

صدور 171 موافقت اصولی

از شاخص‌ترین اقدامات در این حوزه می‌توان به صدور 171 موافقت اصولی شامل ساخت هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، بوم‌گردی، سفره خانه سنتی، مجتمع‌گردشگری، مراکز تفریحی و سرگرمی و گردشگری سلامت با اعتبار سرمایه‌گذاری 1400 میلیارد تومان اشاره کرد.

همچنین تعداد 4 هتل سه ستاره، یک مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و یک مجتمع گردشگری در یک سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در استان تهران 82 پروژه گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مجتمع‌گردشگری، سفره خانه سنتی و دهکده سلامت، بوم گردی و زائرسرا با حجم سرمایه‌گذاری 417 میلیارد تومان و اشتغال بیش از 11 هزار نفر در حال ساخت و تکمیل است.

تعداد 3 هتل پنج ستاره در تهران ، 4 سفره‌خانه سنتی در اسلامشهر و شهریار ، 3 اقامتگاه‌ بوم‌گردی در ورامین، شمیرانات و تهران و یک اقامتگاه‌سنتی در تهران با حجم سرمایه‌گذاری 3هزار میلیارد تومان از مهمترین پروژه قابل افتتاح در سال 1400 است.

صدور 640 کارت فعالیت راهنمایان گردشگری

صدور 640 کارت جدید فعالیت راهنمایان گردشگری و تمدید کارت فعالیت 520  راهنمای فرهنگی و طبیعت از دیگر اقدامات معاونت گردشگری در یک سال گذشته بوده است، با ورود این تعداد راهنمایان جدید به صنعت گردشگری مجموع راهنمایان تهران به تعداد 5906 رسید تا نزدیک به نیمی از کل راهنمایان کشور در این استان مشغول به فعالیت باشند.

با صدور پروانه بهره‌برداری 4 موسسه آموزش گردشگری برای برگزاری دوره‌های راهنمایان گردشگری و مدیران فنی در مجموع 43 موسسه در حال برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت گردشگری است.

همچنین با شناسایی افراد دانشگاهی و خبره و انجام مصاحبه تخصصی برای تعداد 20 نفر کد تدریس آموزشی صادر شده است.

با توجه منع برگزاری دوره‌های حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد 30 دوره آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری به صورت مجازی توسط موسسات آموزش گردشگری برگزار شده است.

صدور 280 پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی بند ب

معاون گردشگری تهران اعلام کرد: «در یک سال گذشته تعداد 280 پروانه بهره برداری در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی بند ب با اشتغال 1400 نفر صادر شده است.»

علی رفیعی افزود: «با شروع به کار این دفاتر، در مجموع  2524 دفتر خدمات مسافرتی بند ب با اشتغال بیش از  12 هزار نفر در تهران در حال فعالیت است.»

او افزود : « مکاتبه با پلیس فتا برای جلوگیری از فعالیت 51 سایت و 275 صفحه اینستاگرام که به صورت غیر مجاز اقدام به تورگردانی می‌کنند انجام شده است.»

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: «با توجه به محدودیت‌های صدور روادید برای ورود به ایران تعداد 500 هزار گردشگر خارجی وارد استان تهران شدند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000628530287

برچسب‌ها