فارس نگین گردشگری ایران زمین

استان پهناور فارس مهد تمدن و فرهنگ ایران‌زمین و منشأ بروز و ظهور تمدن کهنی است که در جهان آن روز پایه‌های علم و فرهنگ ادب و هنر جهان را در دامان خود پروراند.

وجود مطهر سومین حرم اهل‌بیت (ع) شاه‌چراغ در شیراز و صدها اثر فرهنگی تاریخی که 11 اثر آن همچون مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، مجموعه باغ‌های ایرانی ارم و پاسارگاد و منظر ساسانی فارس به ثبت جهانی رسیده‌اند و وجود شاعران نامی ایران‌زمین سعدی شیرازی و خواجه حافظ شیرازی، این دیار را به مقصد برتر گردشگری تبدیل کرده است.

وجود ۲ شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و منبت آباده و شهر ملی دست بافته‌های داری فیروزآباد و داشتن آداب‌ورسوم گوناگون و گویش‌های مختلف فرصت‌های بی‌بدیلی را به استان فارس داده است.

از مهرماه سال گذشته تاکنون با اضافه شدن ۴۸ فقره به تأسیسات گردشگری استان فارس تعداد آن به ۹۹۱ فقره افزایش‌یافته است.

و همچنین طی این مدت ۴۰۱ تخت نیز اضافه‌شده که تعداد آن به ۲۲۰۸۲ تخت موجود اضافه‌شده است که برای ۱۹۱ نفر نیز اشتغال‌زایی فراهم‌شده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و خسارت‌هایی که به بخش گردشگری واردشده است طی مدت یک سال ۳۷۹ واحد از تأسیسات گردشگری استان فارس تسهیلات ناشی از بیماری کرونا را به مبلغ دویست و دوازده هزار و ۱۶۲ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

در طی مدت این‌یک سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و بیش از ۸ هزار نفر گردشگری خارجی از اماکن گردشگری فارس بازدید کرده‌اند که ۱۹/۴ درصد رشد در بازدید را نسبت به مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

۱۷ واحد از واحدهای گردشگری استان فارس امسال گواهی‌نامه استانداردسازی را دریافت کرده‌اند.

همچنین ۱۹۹۸ فقره بازدید از تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان به انجام رسیده است.

در حوزه سرمایه‌گذاری از مهرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۱۵۹ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای مجتمع گردشگری عمومی، مرکز تفریحی و سرگرمی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، تفرجگاه، سفره‌خانه سنتی، محیط و پارک گردشگری روستایی عشایری، محوطه‌های گردشگری، مهمان‌پذیر، هتل و هتل آپارتمان صادرشده است که تعداد ۳۰۱۸ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده این پروژه‌ها خواهد بود.

تعداد مجوزهای صادرشده در بخش گردشگری ۲۳ فقره است که حجم سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تعداد ۳۵۳ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده برای این پروژه‌ها خواهد بود.

در بخش پروژه‌های زیرساخت‌های گردشگری استان فارس ۲۴ فقره پروژه استانی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۴ میلیارد ریال و ۱۹ فقره پروژه ملی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد ریال وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000629143157

برچسب‌ها