پرداخت 930میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان گردشگری استان اصفهان

با شیوع بیماری کرونا طی یک سال گذشته، مشاغل مرتبط با گردشگری در استان اصفهان دچار آسیب‌های فراوانی شدند که در این راستا تلاش شد تا با پرداخت بیش از 930 هزار میلیون ریال تسهیلات کرونا به این فعالین طی یک سال گذشته، بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک سال گذشته و برای تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در صحنه گردشگری استان اصفهان، مجوز فعالیت تاسیس 22 خانه مسافر برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران در سطح استان صادر شد و در طی همین مدت مجوز 27 خانه مسافر تمدید و دوره‌های آموزشی مجازی مبارزه با بیماری کرونا ویژه فعالان و مدیران در خانه‌های مسافر استان با حضور کارشناسان ارشد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مرکز بهداشت استان برگزار شد.

همچنین در یک سال گذشته مجوز بهره‌برداری از 25 اقامتگاه سنتی صادر و مجوز 15 اقامتگاه سنتی هم تمدید شد،  همچنین مجوز فعالیت 8 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در پهنه استان اصفهان نیز توسط معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان صادر شده است.

استانداردسازی فعالیت‌های گردشگری استان اصفهان

با توجه به لزوم به‌روزرسانی فعالیت‌های گردشگری استان در طی یک سال گذشته، تعداد 33 مورد گواهینامه حرفه‌ای فعالیت در حوزه گردشگری سلامت همراه با 10 گواهینامه حرفه‌ای کسب و کار گردشگری در فضای مجازی همراه با گواهینامه استاندارد سازی 7 واحد اقامتی در سطح استان صادر شده است.

حمایت از فعالان گردشگری در ایام شیوع کرونا

با توجه به شیوع چندباره بیماری کرونا، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تلاش کرد تا با جلب حمایت بانک‌ها، تسهیلات لازم به‌منظور حمایت از تاسیسات گردشگری استان اختصاص یابد، بر این اساس در طی یک سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده توسط این معاونت، مبلغ 930 هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی به جوامع هفت‌گانه گردشگری استان همچون واحدهای اقامتی، بومگردی‌ها، سفره خانه‌های سنتی و مراکز تفریحی تخصیص یافته است.

همچنین از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری، مبلغی بالغ بر 37 هزار میلیون ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری در قالب 24 طرح گردشگری و پیش‌بینی اشتغال 90 نفر تخصیص پیدا کرد.

آموزش علاقه‌مندان و فعالان گردشگری استان اصفهان

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در طی یک سال گذشته علی‌رغم شیوع بیماری کرونا موفق به برگزاری 93 دوره آموزشی به‌صورت مجازی از طریق 8 موسسه گردشگری ویژه علاقه‌مندان و فعالان گردشگری استان شده است، در طی این مدت تعداد 702 نفر در دوره‌هایی همچون راهنمایان فرهنگی، راهنمایان طبیعت‌گردی، مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و کارشناس ارزیاب واحدهای گردشگری در پهنه استان اصفهان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400062923323

برچسب‌ها