سرمایه‌گذاری بیش از 129میلیارد تومانی در بخش گردشگری مازندران

از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۲۹ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان در ۲۳ پروژه اقامتی، پذیرایی و مجموعه بوم‌گردی سرمایه‌گذاری شده است.

مازندران قطب گردشگری داخلی ایران در دوران کرونا بیش از هر استان دیگری در کشور، متحمل هزینه شد و تأسیسات گردشگری استان رکود اقتصادی چشمگیری را تجربه کرد. اما رسالت و مسئولیت‌های سازمانی، همچون هر زمان دیگری مطابق با شرایط و باتوجه‌به پروتکل‌های تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونا ادامه یافت. 

۲۱۴ پروژه گردشگری در حال ساخت

خوشبختانه با وجود این بحران جهانی که موجب چالش‌های عدیده‌ای در گردشگری شد، روند توسعه این صنعت و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در دستور کار قرار گرفت. به‌طوری‌که ۲۱۴ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۶ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال ساخت است که با افتتاح این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۹۲۹ فرصت شغلی ایجاد شود و ۱۵ هزار و ۱۸۶ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه گردد. از سال گذشته تا کنون ۷۷ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال صادر شده است که در صورت صدور مجوز نهایی و بهره‌برداری این پروژه‌ها ۴ هزار و ۴۴ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد و همچنین مجوز ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی، واحد پذیرایی، متل، هتل‌آپارتمان و دو مجتمع تفریحی و توریستی با حجم سرمایه‌گذاری، یک هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال صادر شده که با بهره‌برداری از آن برای ۲۰۵ نفر در منطقه فرصت شغلی ایجاد می‌کند. 

میزبانی از گردشگران داخلی

در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۴۰ نفر گردشگر داخلی با میانگین ۴ شب و ۵ روز در مازندران اقامت کردند و همچنین در سال جاری تا کنون حضوربیش از ۴ میلیون گردشگر مقیم در مازندران به ثبت رسیده است. 

پرداخت تسهیلات کرونا به ۷۱۵ واحد گردشگری

در حال حاضر ۵ هزار و ۵۳۶ تأسیسات گردشگری اعم از هتل، متل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، مراکز گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز گردشگری تفریحی و سایر تأسیسات ساحلی و کمپینگ در مازندران فعال هستند که متأسفانه بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شدند. ۳۴۳ میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از کرونا به ۷۱۵ مجموعه تأسیسات گردشگری متقاضی که در مجموع یک هزار و ۸۹۸ نفر در آن مشغول به کارند؛ پرداخت شده است. 

جریان مستمر آموزش مجازی

یکی از بهترین رویدادهای سال گذشته در حوزه گردشگری مازندران با وجود محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی تقریباً تمامی تأسیسات گردشگری استان، برگزاری منظم آموزش‌های آنلاین گردشگری در سطوح مختلف بود که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. این آموزش‌ها در کنار نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی با مدیریت مؤسسات آموزشی استان توانست، اهالی گردشگری مازندران را گرد هم جمع کند. 

کرونا و محدودیت‌های ناشی از پروتکل‌های بهداشتی اگرچه آسیب جدی به گردشگری وارد کرد اما زمینه توجه بیشتر صاحبان تأسیسات گردشگری به دیگر ظرفیت‌های استان به‌عنوان محصول گردشگری را فراهم نمود و به‌زودی شاهد اتفاقات نو و خلاقانه در کنار ارائه خدمات ذاتی این تأسیسات گردشگری خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 14000707482654

برچسب‌ها