نمایشگاه‌های «نشان لبخند» و «چرخ زمان» برگزار شد

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک، رویدادهای متنوعی را مرتبط با حوزه کودک به شکل مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کودکان تا 23 مهر ماه 1400 برگزار می‌کند.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، همزمان با هفته ملی کودک آثاری از گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران در نمایشگاهی با عنوان «نشان لبخند» در معرض نمایش قرار گرفته است. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای متنوع از آثار موزه‌ای مرتبط با موضوع کودک است و در میان آن نشانی ارزشمند به نام «نشان لبخند» برای نخستین بار به نمایش در آمده که یک جایزه بین‌المللی محسوب می‌شود.

این نشان توسط کودکان به بزرگسالانی اهدا می‌شود که در عشق، مراقبت و کمک به کودکان متمایز هستند.

در کنار این نمایشگاه، کارگاهی با هدف معرفی بیشتر این نشان ارزشمند به کودکان در فضای مجازی با همکاری گروه راز گردونه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «چرخ زمان» در موزه کوشک احمدشاهی

علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک و آنتیک می‌توانند در نمایشگاه «چرخ زمان» در موزه کوشک احمدشاهی از مجموعه تصاویر خودروهای کلاسیک اروپایی بازدید کنند. این تصاویر رنگی در گنجینه این موزه نگهداری می‌شود و برای اولین بار به مناسبت این هفته ملی در معرض دید عموم قرار گرفته است. قدیمی‌ترین خودرو در میان این تصاویر، خودرویی متعلق به سال 1898 میلادی است.  

تئاتر اسطوره آرش کمانگیر

یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در هفته ملی کودک، اجرای تئاتر با موضوع اساطیر ایران زمین توسط کودکان در محوطه باز این مجموعه است. این رویداد یک روزه با همکاری مدرسه بلوط اجرا می‌شود و کودکان 9 تا 12 ساله، تئاتر اسطوره آرش کمانگیر را نقش‌آفرینی می‌کنند. این برنامه با هدف آشناسازی کودکان با فرهنگ و هویت ملی، اسطوره‌ها، تاریخ شفاهی و هنر نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صبح جمعه 23 مهرماه اجرا خواهد شد.  

نمایشگاه مجازی «میراث خواندنی»

در این نمایشگاه که به شکل مجازی برگزار می‌شود، مجموعه کتاب‌هایی از موزه کوشک احمدشاهی با موضوع ادبیات کودک، برای کودکان دیروز و امروز به نمایش درخواهد آمد. از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به گنجینه غنی موزه کوشک احمدشاهی در حوزه ادبیات کودک اشاره کرد.

این نمایشگاه در دو بخش در فضای مجازی منتشر می‌شود. در بخش اول کتاب‌هایی از نویسندگان برجسته کشور با تصویرگری هنرمندان شاخص ایرانی و غیر ایرانی نمایش داده می‌شود و در بخش دوم کتاب‌هایی از نویسندگان برجسته جهان با ترجمه مترجمان نامی کشور معرفی می‌شود.

«تردستی در موزه جهان‌نما» بر اساس اثر مارک شاگال

بر اساس یکی از آثار شاخص موزه جهان نما با عنوان «تردستان»، ویژه برنامه مجازی با همکاری دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اجرا می‌شود. این رویداد دو قسمتی با محوریت آموزش قصه‌پردازی بر اساس آثار موزه‌ای برای کودکان اجرا می‌شود و لیلا کفاش زاده مدیر دفتر کودک و نوجوان این پژوهشگاه، اثر مارک شاگال هنرمند صاحب سبک قرن بیستم را به دو روش متفاوت برای مربیان کودک و راهنمایان موزه و کودکان روایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه  «نشان لبخند» و «چرخ زمان» می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 15:30 به مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند. سایر ویژه برنامه‌ها از طریق صفحه رسمی اینستاگرام این مجموعه به آدرس @niavaran.mu نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14000717640112

برچسب‌ها