میدان ابوالمفاخر قاین نماد همکاری دستگاه‌های اجرایی است

همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول، پروژه سامان‌دهی و بهسازی میدان ابوالمفاخر قاین با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری، نماینده اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات و گروهی از مدعوین و شهروندان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مجید کهن‌ترابی سرپرست شهرداری قاین در آیین افتتاح گفت: «از مساحت 5200 مترمربع میدان،  3 هزار مترمربع شامل خرید و اجرای خشت فرش، اجرای باکس فضای سبز، اجرای دو آبنما و نورپردازی در مدت 3 ماه انجام شد.»

حمید عباس‌زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات در نیز گفت: «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأمین 47 هزار خشت، در این پروژه همکاری کرده است.»

او تکمیل شدن این پروژه را نتیجه تفاهم‌نامه‌ای که بین شورای اسلامی و شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات منعقد شد، دانست.

عباس‌زاده در ادامه در مورد شخصیت و زندگی ابوالمفاخر و هم چنین پیشینه اثر گفت: «ابومحمدحسن‌ابن‌منصور مشهور به ابوالمفاخر از رجال علم دیانت و سیاست، فقیه، محدث و ریاضیدان قرن ششم هجری است. بنای مقبره او به فاصله یك كیلومتری از جنوب شهر قاین واقع شده است. گنبدخانه یا اتاق اصلی مقبره از نمای بیرونی به صورت مربع و در فضای داخلی دارای زوایایی است كه اجزاء و عناصر معماری به خصوص طاق نماها در آن شكل گرفته است. این بنا به شماره 2377 در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400071813169

برچسب‌ها