معرفی برندگان لیگ دانش‌آموزان و دانشجویان سازمان جهانی گردشگری

برندگان لیگ دانشجویان سازمان جهانی گردشگری که یک فرصت منحصر‌به‌فرد برای دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر جهان به شمار می‌رود تا راه‌حل‌های مبتکرانه خود برای رفع مشکلات توسعه روستایی را حل کنند، اعلام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، دانش‌آموزان/ دانشجویان برگزیده از سراسر جهان برای ایده‌هایی که مسئولیت‌پذیری و پایداری گردشگری را تقویت می‌کند، انتخاب شده‌اند. رقابت جهانی لیگ دانشجویی UNWTO ۲۰۲۱ در بخش رسیدگی به موضوع آلودگی پلاستیک‌ها و همچنین به حداکثر رساندن مشارکت گردشگری در توسعه روستایی متمرکز شده است. 

این مسابقه با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز و دانشجو برگزار شده است. از این تعداد، ۱۵۵ تیم که نماینده ۱۲۴ موسسه آموزشی در ۴۵ کشور مختلف هستند، ایده‌های خود را ارائه کردند. 

قضاوت هیات داوران علاوه بر اهمیت دادن به اثرگذاری ایده‌های هر یک از شرکت‌کنندگان در کمک به ایجاد یک هدف برای توسعه پایدار، همچنین امکان استفاده از این راه‌حل‌ها و سطح کار گروهی آن‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 

هشت راه‌حل برنده، شامل آثار هنری، فراخوان‌ها برای اقدامات مرتبط، کمپین‌های اینستاگرامی و سایر کمپین‌های بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های بالقوه برای کمک به مقصد و ارائه‌دهندگان اقامتگاه‌های گردشگری در کاهش ضایعات و مصرف پلاستیک بود. تعداد زیادی از ایده‌های ارائه‌شده به مسابقه پیش از این هم توسط ذینفعان در بخش گردشگری جمع‌آوری و اجرا شده است. 

توانمندسازی جوانان برای آینده گردشگری

اتحادیه دانشجویان UNWTO با هدف ایجاد توانمندی و ایجاد انگیزه در دانشجویان گردشگری با ارائه تجربه در زمان واقعی در ایجاد و اجرای راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای چالش‌هایی که این بخش با آن روبرو است، تلاش می‌کند. 

در پایان، زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل UNWTO گفت: «گردشگری آینده باید فراگیر و پایدار باشد و ارزش‌های محلی را دربرگیرد. لیگ دانش‌آموزی/دانشجویی UNWTO یک فرصت منحصربه‌فرد برای دانش‌آموزان/دانشجویان سراسر جهان است که به این تغییر کمک کنند.» 

این ابتکار باعث ایجاد شکاف بین تحصیل و آموزش دانش‌آموزان/دانشجویان و امکانات این بخش می‌شود. همچنین به جوانان این امکان را می‌دهد تا به صورت حرفه‌ای و با مهارت بالا وارد بازار کار شوند. 

تیم دانشجویان گردشگری دانشگاه کردستان هم در زمینه چالش‌های توسعه گردشگری روستایی در لیگ جهانی سازمان گردشگری در بین بیش از هزار تیم از سراسر جهان موفق به کسب جواز حضور در مرحله نهایی ارائه راه‌حل‌های توسعه گردشگری روستایی شد، اما متاسفانه به جمع تیم‌های برنده راه پیدا نکرد. 

فهرست برندگان بخش چالش گردشگری و توسعه روستایی

مدارس راهنمایی (۱۱ تا ۱۳ سال): 
مدرسه راهنمایی Ma’anshan nº۷ از چین

دبیرستان‌ها (۱۴ تا ۱۸ سال): 
تیم Um Mabbad Alkuzia از عمان

دانشجویان دوره کارشناسی: 
تیم Climate Crew دانشگاه علوم کاربردی NHL از هلند

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد: 
تیم Off Beat دانشگاه بوکانی از ایتالیا

فهرست برندگان بخش چالش آلودگی پلاستیک

مدارس راهنمایی (۱۱ تا ۱۳ سال):
مدرسه بین‌المللی Choueifat-Muscat، عمان

دبیرستان‌ها (۱۴ تا ۱۸ سال): 
تیم LBPC کالج نوتردام از لبنان

دانشجویان دوره لیسانس: 
تیم Walkie Talkie دانشگاه RMIT از ویتنام

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد: 
تیم Swift Action، دانشگاه مطالعات بین‌المللی بیجینگ از چین

انتهای پیام/

کد خبر 14000718900129

برچسب‌ها