نمایشگاه نقره‌کاری ارامنه افتتاح شد

نمایشگاه نقره کاری ارامنه از سوی گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه آرداک مانوکیان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه که روز20مهر 1400 با حضور مصیب امیری رئیس پژوهشگاه، سید عبدالمجید شریف‌زاده رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی، مدیران و هنرمندان این مرکز آغاز به‌کار کرد، 130 اثر نقره‌کاری از هنرمندان ارامنه شامل ظرف نقره، تابلو، قلمدان، حجم‌های تزئینی و... با تکنیک‌های حکاکی، قلم‌زنی و مشبک به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه آثاری از اساتید نقره‌کاری همچون هراچ مگردون، سارومگردون، آرمین وارتین،سیمون ملکیان در نمایشگاه نقره کاری ارامنه به نمایش درآمده است.

کتاب مقدس ارامنه مجلد به نقره‌کاری برجسته،جام‌های نقره قلم‌زنی و حکاکی شده، وسایل  مربوط به انجام مراسم مذهبی خاص کلیسایی و... بخش دیگری از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را شامل می‌شود.

نمایشگاه نقره‌کاری ارامنه از ۲۰ مهرماه تا ۴ آبان همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000720330299

برچسب‌ها