مهلت ارسال آثار برای پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی تمدید شد

آکادمی جوایز صنایع‌دستی مهلت ارسال آثار برای پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی (ICA 2021) با هدف تکریم هنرمندان حوزه صنایع‌دستی را تمدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی (ICA 2021) از تمامی هنرمندان، صنعتگران، طراحان، سازمان‌ها، افراد و همه کسانی که برای توسعه بخش صنایع‌دستی تلاش می‌کنند و سهم برجسته‌ای در توسعه پایدار و فراگیر این حوزه دارند، دعوت کرده است آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. مهلت ارسال آثار برای این جایزه تا 15 اکتبر بود، اما 15 روز دیگر تمدید شده است.

موضوع امسال ICA «ساختن فردا» است که به نوعی ادای احترام به تلاش خستگی‌ناپذیر دکتر غاده هیجاوی در حوزه صنایع‌دستی برای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی مردم و جوامع است. در طول بیماری همه‌گیر کرونا، حوزه صنایع‌دستی دوران سختی را پشت سر گذاشته است. آسیب‌های ناشی از این بیماری در دو سال گذشته تأثیری منفی بر درآمد میلیون‌ها خانوار و هنرمند مشغول در این حوزه گذاشته است. با کم شدن درآمد  هنرمندان این حوزه، بسیاری از آنها مشاغل مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی را رها کرده و به کارگری و سایر مشاغل نامرتبط روی آورده‌اند. آنها در حال تغییر حرفه‌های خود هستند و به این ترتیب نسل‌های بعدی آنها نیز مهاجرت به مناطق جدیدتر را آغاز کرده و این امر آسیب‌های زیادی به صنایع دستی جهانی وارد خواهد آورد.

بنابراین، Craft Village through India Craft Week در حال حاضر درآمد کافی برای هزاران صنعتگر و خانواده‌های آنها ایجاد و به آنها در این بحران کمک کرده است و  هدف آن به رسمیت شناخته شدن این هنرها از سوی  مردم و جامعه از طریق  اهدای جوایز بین‌المللی در رشته صنایع‌دستی است  . امسال قرار است پنجمین دوره جایزه بین‌المللی صنایع دستی در بخش‌های اصلی زیر برگزار شود:

    \t
  • هنرمند سال صنایع‌دستی: ویژه تمامی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرصنعتگران
  • \t
  • طراح سال صنایع‌دستی باسابقه و تازه‌کار: طراح باسابقه باید دارای حداقل ۱۰ سال سابقه فعالیت و طراح تازه‌کار دارای حداقل سه سال سابقه مرتبط باشد.
  • \t
  • برند سال صنایع‌دستی: ویژه برند یا شرکتی که پنج سال از ثبت یا احداث آن گذشته باشد و صرفاً در بخش صنایع‌دستی فعالیت کند.
  • \t
  • استاد کار سال صنایع‌دستی: ویژه برندگان جوایز ملی و بین‌المللی با حداقل ۲۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی
  • \t
  • مؤسسه/آکادمی سال صنایع‌دستی: ویژه مؤسسات، مدرسه‌ها و دانشگاه‌های ملی و حداقل دارای ۱۰ سال سابقه در زمینه ارائه برنامه‌ها و دوره‌هایی در حوزه صنایع‌دستی و یا طراحی صنایع‌دستی
    \tشخص مهم سال: مخصوص اشخاصی که به صورت  فردی در توسعه بخش صنایع‌دستی فعال هستند
  • \t
  • برندگان جوایز ملی و بین‌المللی: هنرمندانی با حداقل ۱۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی و نیز با سابقه مهارت در توسعه همه‌جانبه صنایع‌دستی
  • \t
  • روستای سال صنایع‌دستی 

رویداد جوایز بین‌المللی صنایع‌دستی ICA ادای احترام به صنایع‌دستی، صنعتگران، طراحان، افراد، موسسات، شوراها، روستاهای صنایع‌دستی و سازمان‌های‌ ذیربط به دلیل مشارکت برجسته آنها در بخش صنایع‌دستی است.

طبق اعلان اداره کل آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد از ارسال اصل اثر و نیز پرداخت هرگونه حق مشارکت معاف هستند. لذا از هنرمندان محترم دعوت می‌شود در اسرع وقت تصاویر باکیفیت اثر خود را به همراه فرم پرشده‌ ثبت‌نام به نشانی اینترنتی siddharth@indiacraftweek.com به صورت فایل پی‌دی‌اف ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار 30 اکتبر 2021، برابر با 8 آبان 1400، تعیین شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت رسمی این جایزه، اینجا، مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر 14000727900528

برچسب‌ها