کتاب «کار کودک و میراث» چاپ و منتشر شد

کتاب «کار کودک و میراث، طرح‌‌های قابل اجرا برای مربیان» از سوی مرکز معرفی‌ فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این کتاب در 12فصل با موضوعات مرتبط با کودک و میراث‌فرهنگی به‌دست کلثوم بزی تألیف شده است .

اساس نگارش کتاب کار کودکان پژوهش در زمینه چه و چگونگی آموزش فرهنگ دیرین به کودکان است و بر این اساس معاونت پژوهشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان پژوهش و نگارش در مورد فرهنگ و هنر آداب به یادگار مانده از گذشته و چگونگی شناساندن آن به کودکان را به عنوان آیندگان و میراث‌بانان بعد از ما بر خود فرض دانسته و در برنامه کاری خود قرار داده است.

در این کتاب نمونه طرح‌هایی برای مربیان علاقه‌مند به کار در حوزه میراث‌فرهنگی و کودکان آمده است که برخی از این طرح‌ها در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق زاهدان از سوی مولف و همکاران مجموعه معاونت پژوهشی اداره‌کل و با همکاری داوطلبان سازمان‌های مردم‌نهاد خانه هنر دانش یاری(هدی) و موسسه توسعه پایدار به صورت آزمایشی اجرا شده است. اغلب طرح‌ها فضای بومی و منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان را معرفی می‌کنند و بدیهی است مربیان و همکاران علاقه‌مند در استان‌های دیگر نیز می‌توانند با استفاده از عناصر منطقه‌ای خود از طرح‌های کتاب بهره برده و با دانش و خلاقیت خویش طرح‌های تازه‌ای را به این مجموعه بیفزایند.

هویت به چه کارمان می‌آید، طرح‌های اجرا شده در زاهدان، طرح موزه پست و نامه به مشاهیر، طرح‌های پیشنهادی به مربیان برای اجرا، طرح اتوبوس میراث‌فرهنگی، طرح مرمت ظروف، طرح غذاها و نان‌‌‌های سنتی استان، طرح اساطیر بومی و ملی،طرح درخت‌های مقدس، طرح شب‌نشینی در موزه، چگونه موزه خودمان را بسازیم و طرح میراث‌فرهنگی چیست، سرفصل‌های کتاب کار کود و میراث را تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000728330829

برچسب‌ها