اعطای گواهینامه درجه یک هنری به هنرمندان موسیقی نواحی خراسان جنوبی

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری به هنرمندان عرصه موسیقی نواحی استان خراسان جنوبی ظهر امروز 1 آبان ماه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در این مراسم به ابراهیم و محمد سلم‌آبادی، مدرک دکترای تخصصی هنری اهدا شد.

این مراسم که در محل مکتب‌خانه موسیقی نواحی استان واقع در باغ و عمارت جهانی اکبریه برگزار شد، با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز هنرمندان استان همراه بود.

استاد ابراهیم سلم آبادی متولد ۱۳۳۶ است که در زمینه نوازندگی دهل و دایره ۵۰ سال سابقه دارد.

او مدرس دهل، دایره، رقص‌های محلی و آیینی است و کسب مقام برتر در جشنواره‌های معتبر استانی و ملی از جمله نوازنده برتر موسیقی اقوام دیوار یخی بیرجند، نوازنده برتر جشنواره آب در شعر ایران زمین و داور جشنواره منطقه ای شرق کشور در بیرجند، تنها بخشی از موفقیت‌های استاد ابراهیم سلم‌آبادی است.

استاد محمد سلم‌آبادی متولد ۱۳۲۴ است که در زمینه نوازندگی  سرنا ۶۰ سال سابقه دارد و از نوازندگان برتر ساز سرنا در ایران است. کسب مقام برتر در جشنواره‌های معتبر استانی و ملی از جمله نوازنده برتر موسیقی اقوام دیوار یخی بیرجند، نوازنده برتر جشنواره آب در شعر ایران زمین بخشی از توفیقات او است.

انتهای پیام/

کد خبر 1400080113729

برچسب‌ها