اتاق کنار دولت، برای جذب گردشگر

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی افزود: «درگیر کردن تمامی‌ اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را برای تولید محتوای گردشگری به طور جدی در برنامه داریم.»

علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا از سرگرفته شدن صدور روادید توریستی را فرصتی دانست که باید از آن نهایت استفاده شود و افزود: «حال که بعد از ۱۹ ماه اجازه ورود گردشگران به کشور داده شده است، باید همگی در کنار هم قرار بگیریم و با فراهم کردن سازوکارها از همه پتانسیل‌ها برای شناساندن ایران و آمدن گردشگران به کشور بهره ببریم.» 

هم‌گرایی بخش دولتی و خصوصی برای توسعه «ایران باشکوه»

او با تاکید بر اهمیت کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی برای توسعه ایران باشکوه، ادامه داد: «آقای ضرغامی به‌عنوان یکی از پنج وزیر برتر کابینه یک سرو گردن از سایر وزرا بالاتر است. این پتانسیل وجود دارد با کنار هم قرار گرفتن دو بخش خصوصی و دولتی کارهای مهمی برای رشد حوزه گردشگری انجام شود.» 

عبدالملکی معتقد به شکل گرفتن برخوردهای منطقی به گردشگری است: «عضویت در ستاد کرونا و از سرگرفتن صدور روادید نشانه همت جدی دولت برای کمک به این حوزه است. صحبت‌های آقای رئیسی درباره پتانسیل‌ها و رشد گردشگری نیز موجب باز شدن ذهنیت‌ها و روشن شدن نگاه‌ها به این حوزه می‌شود.» 

اکسپو بهترین فرصت برای معرفی ایران

او رسالت اتاق بازرگانی را به‌عنوان بزرگ‌ترین پارلمان بخش خصوصی مشاوره و اطلاع‌رسانی به سران سه قوه، دستگاه‌های دولتی و کمک به ذینفعان کسب‌وکارها عنوان کرد و گفت: «کمیسیون گردشگری موظف به هر چه بهتر شناساندن ایران است و از فرصت صدور روادید برای کمک به وزارت گردشگری استفاده می‌کند.» 

عبدالملکی درباره برنامه‌های کمیسیون در این راستا بیان کرد: «در حال حاضر اکسپو بهترین زمان برای معرفی ایران به دنیاست. تا کنون شش هیئت از اتاق به دبی رفته و تا پایان این رویداد حضور به صد در صد می‌رسد. شناساندن کشور به کشوهای حاضر در اکسپو و اهدای صنایع‌دستی به سفرا و تجار به‌عنوان وظیفه تعریف شده است.» 

دعوت از اینفلوئنسرهای معروف در دنیا

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حال بروزرسانی اولویت‌های کمیسیون هستیم، افزود: «درگیر کردن تمامی اتاق‌ها در سراسر کشور برای تولید محتوا را به طور جدی در برنامه قرار داده‌ایم و برنامه‌ای برای دعوت از بهترین بلاگرها و اینفلوئنسرهای دنیا داریم.» 

دفع ایران‌هراسی اولویت ۱۴ کمیته کمیسیون گردشگری

او با اشاره به اولویت ۱۴ کمیته کمیسیون گردشگری، ادامه داد: «در تمامی جلسات کمیته‌های گردشگری کسب‌وکارهای نوین، خلاق، سلامت، بین‌الملل، خوراک، کودک، طبیعت‌گردی، مناطق آزاد، آموزش، پژوهش فرهنگ‌محور، رسانه و تولید محتوا، صنایع‌دستی، اقتصاد هنر و فرهنگ، اقتصاد و ورزش دفع ایران‌هراسی از اذهان بین‌الملل جزو اولویت‌ها مطرح می‌شود. ایران باید از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به دنیا شناسانده شود.» 

عبدالملکی به برگزاری کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: «کمیته‌ها برای تبلیغات و جذب گردشگر درگیر هستند. همچنین با اتاق بازرگانی عمان رایزنی و از شرکت‌های قدر ترکیه و عراق برای حضور در این کنگره که ۱۶ تا ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود، دعوت شده است.» 

دعوت از شرکت‌های معتبر برای حضور در اجلاس جهانی برند

ارسال دعوتنامه به شرکت‌های معتبر از طریق سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های تمامی کشورها برای حضور در اجلاس جهانی برند که در آذرماه برگزار می‌شود از دیگر موارد مورد اشاره عبدالمالکی بود. 

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه رسالت ما بازاریابی است، ادامه داد: «در این اجلاس برای هر چه بهتر شناساندن ایران و نشان دادن پتانسیل‌های گردشگری کشور برنامه‌ریزی شده است که با برگزاری آن به توانمند کردن گردشگری کشور کمک شود.» 

فرصتی برای ترغیب سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور

او با اشاره به شکل‌گیری کانون اقتصادی ایرانیان خارج ازکشور در استانبول، افزود: «تشکیل کمیته اقتصاد گردشگری فرصتی برای ترغیب ایرانی‌های علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در ایران است.» 

عبدالملکی با تاکید بر اینکه جاده ایران به ترکیه باید دو طرفه شود، گفت: «با توجه به نقش مهم ایرانیان در اقتصاد ترکیه و رتبه دوم توریست فرست به این کشور باید برای جذب گردشگر از این کشور به ایران برنامه‌ریزی جدی شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000810957506

برچسب‌ها