مهندس ضرغامی: دیوار مزاحم کاروانسرای سمنان تخریب شود، مردم نفس می‌کشند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه در قالب برنامه‌های نهمین سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رویت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در جریان بازدید از کاروانسرای شاه عباسی در مرکز شهر سمنان که قرار است از مالکیت اداره‌کل زندان‌های استان سمنان به شهرداری سمنان برای تبدیل شدن به گذر فرهنگی تحویل شود، گفت: «وقتی دیوارها را برداریم، مردم نفس می‌کشند. این اتفاق نقش مهمی در جذب گردشگر و تقویت نشاط بین شهروندان دارد.» 

او ادامه داد: «می‌توان در بخشی که مربوط به ساختمان اداره‌کل زندان‌ها است یک حصار دور ساختمان این اداره‌کل برای تامین امنیت بنا ایجاد و کاروانسرا را آزاد کرد.» 

مهندس ضرغامی تصریح کرد: «برای حل این مشکل با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و وزیران مرتبط رایزنی خواهد کرد.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آزادسازی کاروانسرا در مرکز شهر سمنان خواسته مردمی و آزاد شدن آن از بند دیوارها برای شهروندان دلگرم کننده است.» 

کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد. 

از سال قبل زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ۹۹، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد. 

کاروانسرای تاریخی سمنان به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان قرار دارد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 14000813640741

برچسب‌ها