کتاب نظام حقوقی حمایت از میراث‌فرهنگی در حقوق بین‌الملل منتشر شد

کتاب نظام حقوقی حمایت از میراث‌فرهنگی در حقوق بین‌الملل نوشته سارا بلخ از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این کتاب در سه بخش شامل «سنخ‌شناسی میراث‌فرهنگی و مبانی حمایت از میراث‌فرهنگی در حقوق بین‌الملل»، «اشکال حمایت از میراث‌فرهنگی» و «حل و فصل اختلافات ناشی از اعاده» به موضوعات سنخ‌شناسی میراث‌فرهنگی، مبانی حمایت از میراث‌فرهنگی در حقوق بین‌الملل، حمایت در زمان صلح، حمایت در زمان مخاصمات مسلحانه و اشغال، حمایت در برابر انتقالات غیرقانونی، روش‌های رسیدن به اعاده، راه‌های جبران خسارت و… پرداخته است. 

در مقدمه کتاب «نظام حقوقی حمایت از میراث‌فرهنگی در حقوق بین‌الملل» آمده است: «میراث‌فرهنگی بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها است که در برگیرنده خاطراتی از گذشته و حاوی ارزش‌هایی برای آینده است. این آثار به عنوان پدیده‌ای اجتماعی، جنبه هویتی بر محیط و زندگی انسان‌ها دارند و با خصوصیات بی‌نظیر خود سلامت روحی، فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناسی جوامع را نشان می‌دهند و ارتباطی عمیق با باورها و روش‌های زندگی سرزمین و مردم آن دارند.

بررسی این آثار و وقایع مرتبط با آن‌ها به ما این امکان را می‌دهد که به نکاتی آموزنده دست یابیم و با درس گرفتن از آن‌ها از تکرار اشتباهات گذشته خودداری کنیم؛ به سوی بهتر شدن گام برداریم و این گونه ارزش‌هایمان را نیز برای آیندگان به یادگار بگذاریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000817330881

برچسب‌ها