نشست استاندار هرمزگان با اعضای کمیسیون  فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که به منظور بازدید از زیرساخت‌های گردشگری به هرمزگان سفر کرده‌اند، ظهر امروز با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، امروز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری در هرمزگان، گفت: نخستین برنامه کوتاه مدت در این حوزه، بهره‌برداری از ظرفیت جام جهانی 2022 قطر است که ۳ هکتار زمین و 20میلیارد تومان اعتبار توسط شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای احداث کمپ به منظور جذب بخشی از تماشاگران جام جهانی هدف‌گذاری شده است.
او افزود: موقعیت چهار جزیره قشم، هرمز، لارک و هنگام، ظرفیت ایجاد یک مجموعه گردشگری به هم پیوسته را دارد و دریا می‌تواند به عنوان بخش مهمی از ظرفیت گردشگری مبتنی بر اکوتوریسم باشد.
استاندار هرمزگان احداث تله کابین دریایی از جزیره قشم به هنگام را یکی دیگر از طرح‌های مورد مطالعه بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون مطالعه اولیه این طرح انجام شده و لازم است این طرح به‌صورت ملی مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.
او با بیان اینکه بخش دولتی می تواند به عنوان حمایت گر و پیوند دهنده خرده پروژه‌های کلان در جزایر استان عمل کند، گفت: تا کنون با یک مجموعه بزرگ اقتصادی برای راهبری اولیه این مجموعه گردشگری مذاکره‌هایی انجام شده است. 
در ادامه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های خود را در خصوص توسعه  فعالیت‌های گردشگری به ویژه در جزایر استان مطرح کردند.
ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های گردشگری از اهم مواردی بود که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست ضمن تشکر از کمیسیون امور فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس نسبت به مساله گردشگری همیشه نگاه حمایتی بوده است‌.
او افزود: مشکلات گردشگری جزیره هرمز باید در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود و برای رفع مشکل جزیره هرمز همه دستگاه‌های استان باید پای کار باشند. 
شالبافیان با اشاره به اینکه برخی از کسب و کارهایی که در جزیره هرمز  شکل گرفته‌اند مجوز  ندارند، افزود: کسب و کارهای بدون مجوز به کسب و کارهای دارای مجوز لطمه می‌زنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1400082039575

برچسب‌ها