بوریابافی زندگی اقتصادی مردم رُفیع را متحول خواهد کرد

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی در حاشیه ششمین دوره نشست داوری مُهر اصالت ملی در خوزستان، از شهر رُفیع دیدن کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ویدا توحدی روز سه‌شنبه هشتم آذرماه 1400 در تشریح این سفر گفت: «بازدید دوباره ما از شهر رُفیع امیدوارکننده بود. در جریان این سفر با استقبال کم‌نظیر مردم و مسئولان شهر رُفیع مواجه شدیم که این دیدار برای ما و همکاران‌مان در وزارتخانه دلگرمی­‌های بسیاری در زمینه رشد صنایع‌دستی را درپی خواهد داشت.»

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از خوزستان به عنوان یکی از اصلی‌­ترین خاستگاه­‌های صنایع‌دستی ایران نام برد و گفت: «خوزستان تشنه احیای اقتصاد هنری‌تاریخی خویش است و این مهم جز با تکیه بر صنایع‌دستی و هنر دست صنعت‌گران پرتلاش این خطه امکان‌پذیر نخواهد بود و در این بین به اراده و کمک مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی بسیار نیاز است.»

او ضمن تشریح شرایطی که طی جنگ تحمیلی و دوران دفاع‌مقدس بر مناطقی مانند رفیع تحمیل شد عنوان کرد: «با وجود خرابی‌های دوران جنگ، امروز شاهد یک حقیقت بزرگ هستیم که هیچ رویدادی نمی‌تواند ریشه‌های اصیل فرهنگی خوزستان را از بین ببرد. به واقع کم‌هزینه‌­ترین راه بازگشت به دوران شکوه و توسعه مناطق جنگ‌زده، پرداختن به تولید صنایع‌دستی است که ریشه‌ای عمیق در همین نخل‌های ایستاده دارد.»

او بیان کرد: «استان خوزستان در جنگ تحمیلی حماسه آفرید، امروز نوبت حماسه اقتصادی است که این مهم در رشته و محصولات صنایع‌دستی این استان با وجود صنعت‌گران هنرمند آن دور از دسترس نخواهد بود. رُفیع نمونه بارز شهری است که با تکیه بر بوریابافی می‌تواند زندگی اقتصادی مردم خود را متحول کند.»

توحدی در پایان اظهار کرد: «حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر رفیع طی دیدار امروز از این شهر، این امیدواری را در ما چند برابر کرده است. بوریابافی هنر چشم‌نواز زنان، مردان، کودکان و خانواده‌های هنری رُفیع است و رسیدن این شهر به عنوان شهر ملی بوریابافی، کوچکترین کاری است که می‌شود در حق این مردمان اصیل و مقاوم انجام داد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000907478719

برچسب‌ها