یکی از موانع جدی سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی عدم پاسخگویی سریع به استعلامات است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: «با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری در استان باید روند پاسخگویی به استعلامات سرعت یابد تا این امر موجب فراری دادن سرمایه‌گذاران و دلسردی آنها نشود.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، ۸ آذر ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از روند ساخت مجموعه تفریحی و گردشگری ستارخان ارومیه با اعلام این مطلب اظهار کرد: «برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ابتدا نیاز است که استعلامات لازم برای آغاز کار از دستگاه‌های مربوطه اخذ شود تا مجوز ساخت صادر شود.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: «در برخی موارد روند کند پاسخ‌گویی به این استعلامات منجر به رنجش خاطر سرمایه‌گذاران می‌شود که نیاز است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.» 

او عنوان کرد: «همچنین روند پیچیده و طولانی تخصیص وام به پروژه‌های سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌های عامل منجر به دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود که بانک‌های در این راستا باید برای تحقق شعار سال و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.» 

جباری گفت: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آمادگی دارد در حد توان برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران اقدامات لازم را انجام دهد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400090837877

برچسب‌ها