کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث‌فرهنگی شروع به کار کرد

کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث‌فرهنگی با دستور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شروع به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با تصویب و دستور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمیته تاریخ شفاهی پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

این کمیته بنا به درخواست پیشکسوتان حاضر در اولین نشست تخصصی استادان و پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی با مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد و قرار است کار ضبط تاریخ شفاهی استادان حوزه میراث‌فرهنگی را بر عهده بگیرد.

در این جلسه که به همت معاونت میراث‌فرهنگی برگزار شد، پیشکسوتان و استادان با اعلام نظرهای خود، خواهان حفظ و انتقال تجربه میان استادان و بدنه کارشناسی شدند.

 از اهداف این کمیته علاوه بر ضبط تاریخ شفاهی، مستندسازی و تولید اثر فاخر تاریخ شفاهی از پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی است که به عنوان گنجیه شفاهی حوزه میراث‌فرهنگی از آن یاد می‌شود.

قرار است این کمیته با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارتخانه، کار ضبط این خاطرات را در ماه آینده آغاز کند، تولید آثار مختلف همانند مستند و کتاب‌ بخشی از اقدامات این کمیته است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000916622979

برچسب‌ها