برنامه‌های هفته پژوهش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اعلام شد

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همزمان با هفته پژوهش نشست‌های تخصصی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری را با حضور پژوهشگران، فعالان عرصه پژوهش، علاقه‌مندان و ... با شعار میراث‌فرهنگی یادگار گذشته، ثروت امروز، سرمایه آینده بصورت حضوری و مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، درمراسم افتتاحیه هفته پژوهش که ۲۰ آذر ۱۴۰۰ با حضور و سخنرانی سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مصیب امیری رییس پژوهشگاه، علیرضا انیسی معاون پژوهشی، علیرضا قلی‌نژاد پیربازاری معاون فناوری و کاربردی‌سازی همراه است، در کنار نقالی شاهنامه و اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان گروه هنرهای‌سنتی، از سامانه نشریات و تازه‌های انتشارات پژوهشگاه رونمایی خواهد شد. 

در روز نخست از هفته پژوهش (۲۰ آذر) بعد ازمراسم افتتاحیه گزارش عملکرد پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون، توسط مژگان اسماعیلی رئیس این مرکز ارائه خواهد شد و پس از آن روسای گروه‌های پژوهشی زبان و گویش رایج، زبان‌های باستان و متون کهن، متون و کتیبه‌های دوران اسلامی به بیان بخشی از فعالیت‌های این مراکز می‌پردازند. 

در ادامه نیز موضوعات «شناخت اصول و مبانی خط ثلث و نام‌دهی گونه‌های زبانی: ملاحظات زبانی وغیر زبانی» در قالب سخنرانی ارائه می‌شوند. 

در دومین روز از هفته پژوهش (۲۱آذر) محمد مرتضایی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی به ارائه عملکرد این پژوهشکده می‌پردازد و موضوعات «به کارگیری، پشتیبانی و ره‌آورد دانش و فن‌آوری در باستان‌شناسی»، «همبستگی دانش جغرافیا و باستان‌شناسی»، «سامانه نقشه باستاشناسی کشور (تحت وب)» و «برنامه‌نویسی و تدوین سامانه نقشه باستان‌شناسی کشور (تحت وب)» در قالب سخنرانی ارائه و سامانه نقشه باستان‌شناسی کشور (تحت وب) رونمایی خواهد شد. 

در بعدازظهر همین روز موضوعات چشم‌اندازهای پژوهشی، گفتگوی شرق و غرب، کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد نرم‌افزارهای ارجاع‌دهی، پوسترارائه فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی، هم اندیشی تخصصی، کتابچه فعالیت‌هاو… توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی بررسی می‌شود. 

در سومین روز از هفته پژوهش (۲۲ آذر) نیز نشست‌های پژوهشکده مردم‌شناسی در آیینه نقد، معرفی فعالیت‌های پژوهشکده مردم‌شناسی در سال پژوهشی گذشته، معرفی فعالیت‌های پژوهشکده مردم‌شناسی در زمینه موضوعات مهم و کاربردی همچون کرونا، خشکسالی، زلزله و منابع‌طبیعی و اطلس مردم‌نگاری سرزمین برگزار می‌شود. 

در بعدازظهر همین روز ناصر رضایی رییس گروه‌های پژوهشی گردشگری و میراث‌طبیعی به ارائه گزارش عملکرد و طرح‌های پژوهشی این مراکز خواهد پرداخت و در ادامه جایگاه گردشگری، اثرات کرونایی بخش گردشگری بر تقاضای اقتصاد کلان و اشتغال ایران، تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری شهرستان خوی با تاکید بر گردشگری و طبیعت مبنا، بررسی ضرورت‌ها و چالشهای ثبت و حفاظت از میراث‌طبیعی کشور توسط سخنرانان بررسی می‌شود. 

در چهارمین روز از هفته پژوهش (۲۳ آذر) نیزگزارش عملکرد پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی‌تاریخی و گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه ارائه می‌شود. 

درمراسم اختتامیه هفته پژوهش (۲۴ آذر) با حضور رئیس، معاونین، مدیران و… پژوهشگران برتر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در سال پژوهشی گذشته معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000918330437

برچسب‌ها