اشتیاق زیاد گردشگران برای ورود به ایران

آیت‌الله رئیسی نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورمان را بسیار مهم دانست.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل‌از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در مورد نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورمان گفت: «اشتیاق زیادی برای ورود به ایران برای گردشگری وجود دارد.»
 
او تاکید کرد: «اگر اقتصاد گردشگری، دیجیتال و دریا فراهم شود باعث اشتغال‌زایی می‌شود.»
 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه گشایش‌هایی در تعاملات خارجی در حال پدیدار شدن است به نقش موثر مرزها در تعامل خارجی اشاره کرد و گفت: «مرزهای ما تهدید نیست بلکه برای کشور ایجاد فرصت می‌کند، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی یک فرصت خوب برای کشور است.»
 
رئیس جمهوری تصریح کرد: « سیاست ارتباط با همسایگان یک حرکت استراتژیک برای ایران است. تولید داخلی باید فعال شود و وزارت خارجه نیز در همین مورد باید نقش خود را ایفا کند. باید سرکنسول‌ها و سفرا به میان ایرانیان خارج از کشور بروند و منتظر نباشند آن‌ها به سفارت‌خانه‌ها مراجعه کنند.»
 
او ادامه داد: «ایرانیان ساکن در خارج از کشور مردم ما هستند و حقوقی دارند که باید پیگیری و دنبال شود. ایرانیان متعهد که علاقه‌مند به سرزمین اجدادی خود هستند به جای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور باید در داخل ایران سرمایه‌گذاری کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400092064066

برچسب‌ها