رشد 54درصدی بودجه وزارت میراث‌فرهنگی در سال 1401

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رشد ۵۴درصدی به ۲هزار و ۱۴۷میلیارد و ۲۵۱میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رشد ۵۴درصدی نسبت به سال قبل دارد. بر اساس این افزایش بودجه وزارتخانه از یک‌هزار و ۳۹۴میلیارد و ۳۲۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان به ۲هزار  و ۱۴۷میلیارد و ۲۵۱میلیون تومان رسید. 

در این لایحه برای صیانت از میراث‌فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یک‌هزار و ۱۳۸میلیارد و ۷۳۹میلیون تومان، برای سیاست‌گذاری، راهبری و توسعه صنعت گردشگری ۶۵۶میلیارد و ۶۹۱میلیون تومان همچنین برای حمایت از ارتقا و توسعه صنایع‌دستی ۲۱۱میلیارد و ۵۷۲میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

\"\"

علاوه بر بودجه سالانه وزارت، همچنین در ردیف ۶۸ اعتبارات متمرکز درآمد-هزینه در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) نیز مبلغ ۹میلیارد تومان به توسعه و گسترش فعالیت‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی (موضوع قانون اصلاح مواد ۲ و ۷ قانون توسعه صنعت ایران‌گردی و جهان‌گردی)، در ردیف ۱۲ اعتبارات ردیف‌های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲میلیارد تومان به کمک و ارائه حمایت مالی به تأمین سرمایه اولیه صندوق توسعه و احیا و در ردیف ۵۴ اعتبارات ردیف‌های موردی (موقت) در جدول شماره ۹ (برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۱) مبلغ ۲۵میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان برای آزادسازی حریم مجموعه تاریخی‌فرهنگی هگمتانه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000921957965

برچسب‌ها