نشست صمیمی معاونان سابق میراث‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرهنگی برگزار شد

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با دعوت از معاونان سابق میراث‌فرهنگی کشور روز گذشته یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ میزبان آنان در وزارتخانه بود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این جلسه علی دارابی حضور معاونان گذشته را غنیمت دانست و گفت: «اقدامات امروز ما ماحصل زحمات گذشتگان است و این مسئولیت همانند دوی امدادی امروز به ما رسیده و مطمئنا از هم‌اندیشی دوستان در آینده استفاده خواهیم کرد.» 

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با یاد استاد آیت‌الله‌زاده شیرازی در ابتدای جلسه نقش این شخصیت علمی و خدمات او را در حوزه پاسداشت میراث کشور برجسته دانست. 

سیف‌الله امنیان معاون اسبق سازمان میراث‌فرهنگی با حضور ویدئوکنفراسی ضمن تشکر از تشکیل این جلسه گفت: «باید یادی از مرحوم استاد آیت‌الله‌زاده شیرازی کرد. مردی که تمام عمرش را وقف خدمت به این حوزه کرد. یادی هم از مرحوم کازرونی کنیم که زحمات زیادی در حوزه میراث کشید. برگزاری چنین جلساتی مطمئنا مهم است و خوشحالیم مسئولیت امروز در اختیار آقای دارابی است.» 

محمدحسن محبعلی نیز در این جلسه گفت: «کارهای بزرگی در گذشته انجام شده است. ضرورت دارد تا دوباره بحث پژوهش و موضوع کارهای اجرایی با یکدیگر تلفیق شود. باید باور کنیم ۷۰ درصد کار ما پژوهش است و تنها ۳۰ درصد اقدام؛ در همین مرمت کاشی‌های گنبد مسجد امام فقط برای شناخت و نوع جنس کاشی‌ها چیزی حدود شش ماه شخصا مطالعه و پژوهش انجام دادم.» 

آتوسا مومن دیگر سخنران این جلسه با تشکر از برگزاری این نشست صمیمی گفت: «کار پژوهش بسیار مهم است. البته شرایط کرونا و مسائل آن موضوعات مهمی ایجاد کرده است. به‌طور حتم دنیای پس از کرونا دنیای جدیدی خواهد بود که درک آن نیازمند شناخت بهتر است. دنیایی که به‌طور حتم نقش میراث را می‌توان در آن برجسته دانست.» 

فریبرز دولت‌آبادی دیگر سخنران این نشست با اشاره به علمی‌سازی و اقناع مخاطبان گفت: «باید در میراث بخشی طراحی شود که در آن وقتی حریم یا اثری ثبت می‌شود دلایل علمی آن نیز به شکل مستند برای متخصصان مطرح شود تا آنان نیز با ما همراه شوند.» 

مسعود علویان صدر معاون اسبق میراث‌فرهنگی نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: «موضوع پژوهش و ساختار معاونت میراث‌فرهنگی و اهمیت جایگاه آموزش به مردم و سایر دستگاه‌ها می‌تواند موج همراه‌سازی عمومی را به وجود آورد که به‌طور حتم آورده بزرگی خواهد داشت.» 

محمدحسن طالبیان معاون سابق میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «موضوع آموزش و احیای مراکز آموزشی کار بزرگی است که از سوی معاون محترم جدید در حال پیگیری است و می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی را احیا کند. این آمادگی وجود دارد تا تمام معاونان در حوزه‌های خود کمک کنند و موضوع انتقال تجربه صورت گیرد.» 

در پایان علی دارابی با تشکر از حضور معاونان سابق ضمن ثبت عکس یادگاری، از تصاویر نصب‌شده‌ معاونان سابق میراث‌فرهنگی کشور از ابتدای انقلاب تا به امروز رونمایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000922957798

برچسب‌ها