بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از موزه ملی قرآن کریم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در محل موزه ملی قرآن کریم، از مخزن، کتابخانه، طبقات مختلف نمایشگاهی، حوزه اداری و از محوطه بیرونی این موزه ملی بازدید کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این بازدید که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 24 آذر 1400 انجام شد و حجت‌الاسلام فخرالدین صابری مدیر موزه ملی قران کریم نیز حضور داشت، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بخش‌های مختلف موزه بازدید کرد و دستورات لازم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود در این موزه و استفاده بهینه عموم مردم از آن را صادر کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،با حضور در مخزن موزه ، از قرآنی مربوط به دوره صفویه و قرآن به خط کوفی متعلق به قرن چهارم  قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین اثر موزه قرآن که یک بار در موزه ملی به نمایش درآمده است و از آثار ثبت ملی است، دیدن کرد.

مهندس سید عزت الله ضرغامی همچنین از  نسخه نفیسی از قرآن  که به تازگی مرمت شده و بر اساس نقوش ثبت شده روی جلد و نظر کارشناسان، مربوط به دوره تیموری است، دیدن کرد.

مهندس ضرغامی با حضور در بخش نمایشگاهی به بازدید از آثار به نمایش درآمده در موزه ملی قرآن کریم و گالری استاد امیرخانی پرداخت.

حجت‌الاسلام فخرالدین صابری مدیر موزه ملی قرآن کریم در حاشیه بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: «بازدید مهندس ضرغامی از این موزه یک بازدید تشریفاتی نبود بلکه با کنجکاوی و علاقه‌مندی بسیار زیاد به بررسی بخش‌های مختلف موزه و نیز ظرفیت‌های موجود در آن پرداخت و دستورات لازم برای استفاده بیشتر عموم مردم از این موزه را صادر کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000924622366

برچسب‌ها