برگزاری کارگاه آمار و ارقام در گردشگری آسیا و اقیانوسیه

دولتمردان، آماردانان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه برای برگزاری یک کارگاه ویژه با تمرکز بر اندازه‌گیری و آمار مربوط به پایداری گردشگری گرد هم آمدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، این کارگاه توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، با همکاری اداره گردشگری فیلیپین و با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره برگزار شد. در این جلسات سخنرانان برجسته‌ای از دولت‌ها و همچنین از بخش آمار سازمان ملل متحد (UNSD)، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (UNESCAP)، سازمان گردشگری اقیانوس آرام (SPTO)، دانشگاه اوکلند و UNWTO حضور داشتند. برخی سازمان‌ها و سخنرانان مهمان نیز از فیجی، جامائیکا، هلند، تایلند و فیلیپین برای غنی‌سازی دانش بین‌المللی و بین منطقه‌ای در این جلسه حاضر شدند. 

شرکت‌کنندگان بر اهمیت اجرای چارچوب آماری MST، نه‌تنها برای منافع ملی و مدیریت گردشگری محلی، بلکه برای اطمینان از اقدامات همسو و نظارت بر پیشرفت سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی مانند کنش‌های مرتبط با آب و هوا، توافق پاریس، اقتصاد دورانی، توسعه پایدار، مسیر ساموآ و کنوانسیون تنوع زیستی تاکید کردند. 

این کارگاه بستری را برای بررسی چارچوب آماری MST و مفاهیم اصلی، تعاریف و جداول آن برای تولید داده‌های معتبر و قابل مقایسه در مورد پایداری گردشگری فراهم کرد. شرکت‌کنندگان در مورد ارزش اجرای MST بر اساس اولویت‌ها و شرایط، بهترین استراتژی‌ها برای تقویت قابلیت‌های جمع‌آوری داده‌ها و استفاده حداکثری از داده‌های موجود و اهمیت درگیر کردن سهامداران بحث و گفت و گو کردند. سایر عناصر مطرح‌شده برای اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه شامل یک استراتژی ارتباطی مشترک، وجود آموزش علاوه بر تولید داده و همچنین استفاده از آن، و ترسیم یک نقشه راه مورد توافق همگان است. 

این کارگاه بیش از ۸۰ شرکت‌کننده مجازی کلیدی از مقامات ملی گردشگری و دفاتر ملی آمار در آسیا و اقیانوسیه را گرد هم آورد. 

 

*ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 14000928900524

برچسب‌ها