«کاروتعطیلات» راهکار فیلیپین برای احیای گردشگری

مقامات و ذی‌نفعان کلیدی در صنعت گردشگری فیلیپین اعلام کردند که این کشور به احیای بخش گردشگری خود در سال ۲۰۲۲ امیدوار است، زیرا آن‌ها به دنبال تشویق مسافران داخلی بیشتر و استفاده از بازار رو به رشد «کاروتعطیلات» (Workation) بعد از تعطیلی تمام فعالیت‌های تفریحی به خاطر شیوع ویروس کرونا هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا، اقتصاد فیلیپین که کشوری با سواحل شنی جذاب، مکان‌های غواصی معروف، سرگرمی‌های پرجنب‌وجوش، میراث فرهنگی متنوع و حیات‌وحش منحصربه‌فرد است، به گردشگری وابسته است . در سال ۲۰۱۹، ۵۱ تریلیون پزو (معادل ۵۰ میلیارد دلار) درآمد داشته که تقریباً ۱۳درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. 

با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سال ۲۰۲۰، اکثر مقاصد گردشگری در فیلیپین مجبور به تعطیلی شدند و ضربه بزرگی به این بخش وارد شد، زیرا درآمد آن به ۹۷۳میلیارد پزو کاهش یافت و ورود گردشگران خارجی ۸۲درصد و سفرهای محلی تقریباً ۷۸درصد افت پیدا کرد. 

با گذشت نزدیک به دو سال از شروع همه‌گیری، این کشور آسیای جنوب شرقی تا حد زیادی در مهار شیوع COVID-19 با قرنطینه و اقدامات واکسیناسیون موفق بوده است. تعداد ابتلا در جمعیت ۱۱۰میلیون نفری این کشور از اواسط سپتامبر به طور پیوسته کاهش یافته است و به طور متوسط ​​به کمتر از ۳۰۰ مورد جدید در روز رسیده است و بیش از ۴۰درصد فیلیپینی‌ها به طور کامل در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند. 

کاهش نرخ ابتلا به مقامات این امکان را داده است که به تدریج بخش گردشگری را به ویژه برای مسافران داخلی بازگشایی کنند. مسافران کاملاً واکسینه شده از کشورهایی که توسط مقامات فیلیپین به عنوان «افراد کم‌خطر» طبقه‌بندی شده‌اند، می‌توانند وارد این کشور شوند. 

برنادت رومولو پویات، وزیر گردشگری فیلیپین، اوایل این هفته در مصاحبه‌ای گفت: «سناریوی فعلی گردشگری به طور کلی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد، زیرا به پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم. برای سال ۲۰۲۲، ما مشتاقانه منتظر حفظ شتاب بهبود برای بسیاری از مقاصد خود هستیم که عمدتاً توسط بازار داخلی هدایت می‌شود.» 

برای مسافران بین‌المللی، فیلیپین بر روی آنچه که او آن را «مدل‌های توسعه گردشگری پایدار» می‌خواند، تمرکز خواهد کرد. 

پویت در ادامه گفت: «تمرکز ما بر ارائه تجربیات باکیفیت به مهمانان است نه گردشگری انبوه و دستاوردهای کوتاه مدت. این روند چیزی بود که به عنوان نیاز کارمندانی که در طول همه‌گیری از خانه دورکاری می‌کردند، به وجود آمد، ما مطمئن هستیم که با توجه به اهمیت روزافزون کار از راه دور، این روند حتی پس از همه‌گیری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.» 

او گفت که وزارت گردشگری برای بازگشایی آماده شده است و بیش از ۸۶ درصد از کارگران صنعت گردشگری کشور تا اواسط دسامبر به طور کامل واکسینه شده‌اند. 

پویات گفت: «خوشبختانه، توسعه واکسن‌های ضد کووید-۱۹ امیدی دوباره به ما داده است تا این صنعت در نهایت به مسیر ثابت به سمت بهبودی کامل ادامه دهد.» 

اجلاس جهانی WTTC که تاثیرگذارترین رویداد برای متخصصان سفر و گردشگری در نظر گرفته می‌شود، قرار است در اواخر ماه مارس در مانیل برگزار شود. دولت فیلیپین و ذینفعان اصلی بخش مهمان‌نوازی و گردشگری این کشور نسبت به این نشست خوشبین هستند. بنیتو بنگزون، مدیر اجرایی اتحادیه هتلداران فیلیپین، عنوان کرد: «با توجه به گزارش‌هایی که در مورد تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ سه رقمی شده است، احساس می‌کنیم که از سال ۲۰۲۲ به بعد نه تنها برای هتل‌ها و سایر امکانات اقامتی، بلکه برای صنعت گردشگری به‌طور کلی شاهد سیر صعودی خواهیم بود ما کاملاً مطمئن هستیم که صنعت هتلداری به طور خاص شروع به بهبود خواهد کرد.» 

آرتور لوپز، رئیس PHOA افزود: «با این حال، ممکن است چند سال طول بکشد تا بازگشت کامل انجام شود، زیرا پروازهای بین‌المللی نیز باید از سر گرفته شوند. سفر و گردشگری رونق خواهد گرفت، زیرا همه می‌خواهند بعد از مدت‌ها تعطیلی سفر کنند و کسانی که می‌خواهند سفر کنند پول زیادی برای این کار کنار گذاشته‌اند؛ اما من فکر می‌کنم ما باید واقع‌بین باشیم. 

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی قبلاً گفته بود که سال ۲۰۲۴ تنها آغاز کار است؛ بنابراین، به عبارت دیگر، رونق گردشگری باید دو یا سه سال پس از شروع به اوج خود برسد.» 

 

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001004900587

برچسب‌ها