اُمیکرون اکسپوی دبی را محافظه‌کارتر کرد

شیوع سویه جدید ویروس کوید-۱۹ که با نام اُمیکرون شناخته می‌شود، باعث شده است مسئولین اکسپو دبی ۲۰۲۰ مقررات و پروتکل‌های بهداشتی محافظت در برابر کرونا را تشدید کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، تعداد بازدیدکنندگان رویداد بین‌المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ روندی افزایشی را دنبال می‌کند و در روزهای اخیر به هشت میلیون نفر رسیده است. پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه کرونا در اکسپو ۲۰۲۰ به منظور محافظت از تک‌تک افراد حاضر این نمایشگاه طراحی شده‌اند. استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و روباز، هم برای بازدیدکنندگان و هم برای کارکنان، الزامی است. 

اولین مورد ابتلا به گونه اُمیکرون در امارات، در ابتدای ماه دسامبر اعلام شد و در آن زمان تعداد ابتلای روزانه در این کشور کمتر از ۱۰۰ مورد بود. دولت امارات اعلام کرده است که تعداد موارد ابتلا (برخی روزها حتی تا ده برابر) افزایش داشته است، اما آماری بستری‌ها پایین باقی مانده است. 

همچنین، در واکنش به موارد ابتلای جدیدی که به لطف تست‌های گسترده شناسایی شده‌اند، ممکن است برخی بخش‌های نمایشگاه به صورت موقتی تعطیل شوند تا غرفه‌ها با دقت تمام تمیزکاری و ضدعفونی شوند. 

در طول هفته گذشته، اکسپو ۲۰۲۰ میزبان کریسمس ۲۰۲۲ بود و رویدادهای ویژه‌ای برگزار کرد. هزاران نفر در با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از این جشن‌ها لذت بردند و خوشبختانه به جز ماجرای رستوران ژاپنی، خبری از شیوع گسترده در میان سایر شرکت‌کننندگان در این جشن‌ها نبود. 

به گفته مسئولین این نمایشگاه عظیم، ایمنی و رفاه تک‌تک افراد، اولین اولویت آن‌ها در برگزاری نمایشگاه است و آن‌ها متعهد هستند با شرکت‌کنندگانِ نمایشگاه نهایت همکاری را داشته باشند تا بازدیدکنندگان تجربه‌ای امن و استثنایی از این نمایشگاه به یادگار ببرند. 

همچنین، رویدادهایی که نیاز به تماس مستقیم و نزدیک دارند، مانند رژه‌ها و سرگرمی‌های جمعی به صورت موقت تعلیق می‌شوند. سایر رویدادها، ازجمله جشن‌های سال نو، کنسرت‌ها و جلسات، طبق برنامه‌های قبلی برگزار خواهد شد. 

به منظور شناسایی دقیق‌تر مبتلایان، یک مرکز تست پی سی آر جدید به محل نمایشگاه اضافه شده است و حالا مراجعه‌کنندگان می‌توانند در چهار مرکز، تست کرونا بدهند. همچنین، تمام کارکنان غرفه‌های نمایشگاه می‌توانند به صورت رایگان تست کرونا بدهند. 

پیش از این نیز تزریق واکسن و بوستر برای تمام کارکنان غرفه‌های کشورها، داوطلبان، پیمانکاران و ارائه‌دهندگان خدمات اجباری بود. بازدیدکنندگان ۱۸ سال به بالا هم باید کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی (تا حداکثر ۷۲ ساعت قبل) ارائه بدهند. 

 

* ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001007900145

برچسب‌ها