کتاب «کسب و کار گردشگری سلامت» منتشر شد

کتاب «کسب و کار گردشگری سلامت»، با موضوع معرفی صنعت گردشگری سلامت به عنوان یک کسب و کار، از سوی انتشارات مهکامه منتشر شد.

به‌­گزارش میراث‌­آریا، گردشگری سلامت، به عنوان یکی از زیرشاخه‌های حوزه گردشگری در ایران، قابلیت بالایی برای جذب گردشگر از سراسر دنیا دارد. رونق گرفتن این نوع از گردشگری در گروی تقویت مهارت‌های پزشکان، به‌روز کردن فناوری‌های حوزه پزشکی، همسوسازی قوانین داخلی کشورها و پایین آوردن هزینه‌های درمان در هر کشور است.

ایران، علاوه بر ظرفیت‌های سایر حوزه‌های گردشگری همچون سازه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و میراث ناملموس، از توانمندی‌های قابل‌توجهی در زمینه گردشگری سلامت نیز برخوردار است و در صورت استفاده از پتانسیل‌های موجود، می‌تواند به قطب گردشگری سلامت در دنیا بدل شود.

البته موانعی هم بر سر راه توسعه گردشگری سلامت وجود دارد که یکی از مهمترینِ آنها، اداره کردن کسب و کار گردشگری سلامت است. اگر به دید یک کسب و کار به این حوزه نگاه کنیم، به این حقیقت پی می‌بریم که گردشگری پزشکی می‌تواند پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد. از این رو، یک راهنمای گام به گام که با تجربه عملیاتی و عینی از این حوزه همراه باشد، می‌­تواند مرجع آموزنده‌ای برای استارتاپ‌های حوزه گردشگری سلامت باشد تا با آگاهی و دانش بیشتری به این حوزه قدم بگذارند.

کتاب «کسب و کار گردشگری سلامت: راهنمای کاربردی جذب بیمار خارجی برای بیمارستان‌ها و شرکت‌ها»، با هدف معرفی گردشگری سلامت به عنوان یک کسب و کار و راهنمای اداره چنین کسب و کاری، نوشته هادی شجاری و نیلوفر اعلمی فریمان، از سوی انتشارات مهکامه منتشر شد. در سرفصل‌های این کتاب، بعد از معرفی صنعت گردشگری، به مباحثی همچون بازیگران کلیدی این صنعت، شیوه بازاریابی و جذب بیمار، خدمات سفر و گردشگری، خدمات پزشکی و فرایندهای درمان و راهنمای عملیاتی رشد یک کسب و کار گردشگری پرداخته شده است.

امروزه رتبه صنعت گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم، از صنایعی همچون طلا و نفت پیشی گرفته است و به عنوان یک صنعت پردرآمد و کم‌هزینه، می­تواند به اقتصاد کشور کمک کند. البته در گردشگری پزشکی، جذب گردشگر و کسب درآمد تنها هدف نیست، بلکه رونق این حوزه می‌تواند جایگاه ایران را از نظر منطقه‌ای، اجتماعی، سیاسی و علمی تقویت کند.

در ایران این صنعت هنوز در مراحل ابتدایی رشد و توسعه خود قرار دارد و این صنعت در سال 82، برای اولین بار از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت. ایران برنامه دارد تا پایان برنامه چهارم توسعه، 30% نیازهای بهداشتی و درمانی کشور را از طریق توریسم درمانی، خدمات پزشکی و صدور کالای پزشکی فراهم کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14001008900868

برچسب‌ها