بازدید مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌ها از ظرفیت‌های گنبدکاووس

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گلستان از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، نادر زینالی مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی با همراهی فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان امروز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد. 

این بازدید در راستای آخرین وضعیت اقدامات انجام شده درباره میراث جهانی گنبدقابوس انجام شد.

بازدید از کارگاه صنایع‌دستی رودوزی‌های سنتی و سوزن‌دوزی گلستان و دیدار با هنرمند پیشکسوت این حوزه عصمت مجیدی، بازدید از خانه صنایع‌دستی چرم‌دوزی شهرستان، بازدید از مرکز خلاق صنایع‌دستی شهرستان در راستای بررسی وضعیت کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرمندان شهرستان، بازدید از مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی وارنا در راستای بررسی ظرفیت‌های گردشگری و پیگیری مشکلات و موانع از دیگر برنامه‌های مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به گنبدکاووس بود. 

کارگاه صنایع‌دستی رودوزی‌های سنتی و سوزن‌دوزی گلستان باحجم سرمایه‌گذاری ۵میلیارد ریال و تعداد ۸۰ هنرجو مشغول فعالیت است. 

همچنین خانه صنایع‌دستی چرم‌دوزی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد ریال، زیربنای ۲۰۰ مترمربع و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر در شهرستان گنبدکاووس به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

خانه خلاق صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۸میلیارد ریال، زیربنای ۱۵۰ مترمربع و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر در شهرستان گنبدکاووس مشغول انجام فعالیت است. 

مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی وارنا نیز باحجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال، زیربنای ۲۴ هزار و ۶۲۳ مترمربع، ۳۰ اتاق، صد تخت، واحدهای تجاری، سالن سینما با ظرفیت ۳۵۰ نفر، سالن سینمای اختصاصی و خصوصی با ظرفیت ۵۰ نفر و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر را به شکل مستقیم در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 14001016640495

برچسب‌ها