برگزاری نشست تخصصی فعالان حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی

نشست تخصصی فعالان حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی، در مورد مسائل و مشکلات فعالان این حوزه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ جنوبی، این نشست با حضور جمعی از فعالان حوزه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان فنی و حرفه‌ای، رییس کارگروه گوهرسنگ و معدن استان، مسئول سازمان بسیج مهندسین و سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی برگزار شد.

زهره اسدپور سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی گفت: «استان خراسان جنوبی ازنظر دارا بودن معادن در سطح کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است. در این میان وجود انواع سنگ‌های نیمه قیمتی شامل عقیق سرخ خور، عقیق شجر زیرکوه، عقیق بهاری فردوس و عقیق پاییزی سه قلعه و ... سبب رشد و توسعه کارگاه‌های تراش سنگ در سطح استان شده است.»

اسدپور افزود: «روستای خور در سال 98 به‌عنوان روستای ملی گوهرسنگ به ثبت رسیده و دبیرخانه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان نیز در شهرستان خوسف مستقر است. این دبیرخانه که در محل خانه تاریخی تاجور قرارگرفته مجهز به کارگاه تراش سنگ بوده و در آینده نزدیک موزه گوهرسنگ نیز در همین محل مستقر خواهد شد.»

در این نشست حاضران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و فرصت‌ها و تهدیدهای این رشته مزیت دار صنایع‌دستی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400101913346

برچسب‌ها