تجلیل مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی از هنرمند پیشکسوت استان قزوین

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نمایشگاه قفل‌سازی سنتی قزوین که در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است، بازدید به عمل آورد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید حسین علوی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی ظهر امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ از این نمایشگاه بازدید کرد و ضمن آشنایی بیشتر با آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه با حسن کوکبی هنرمند قزوینی از نزدیک گفت‌وگو کرد. 

او در این بازدید گفت: «کاربردی کردن صنایع‌دستی، حمایت از هنرمندان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و… از مهمترین موضوعاتی است که به‌عنوان اهداف این وزارتخانه دنبال خواهد شد.» 

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پایان این بازدید با اهدای لوح تقدیر از حسن کوکبی هنرمند پیشکسوت قزوینی تجلیل به عمل آورد. 

در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر از حسن کوکبی به نمایش گذاشته شده که این آثار با روش آهن سرد و حجم‌سازی با ورقه‌های آهنی و تلفیق تندیس‌گری و هنر قفل‌سازی انجام شده است. 

آثار این هنرمند با الگوی قفل‌های قدیمی و آثاری کاملا منحصر به فرد و بدیع است، طراحی قفل‌ها را خودش انجام می‌دهد و در هنگام ساخت آن را طراحی می‌کند که بیشتر شامل اشکال حیوانات و به صورت مختصر (انتزاعی) است. تفاوت طرح‌های او با سایر آثار این رشته در نحوه حجم دادن به این اشکال است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز چهارشنبه ۲۲ دی از ساعت ۸ الی ۱۴ برای بازدید از این نمایشگاه به ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس خیابان آزادی تقاطع بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001021622333

برچسب‌ها