نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات پرداختی به فعالان صنایع‌دستی قاینات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات از بازدیدهای نظارتی از نحوه هزینه کرد تسهیلات پرداختی به کارگاه‌های دریافت‌کننده تسهیلات مشاغل خانگی قاینات خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده روز 23 دی ماه 1400 گفت: «در این بازدید که با حضور روسای اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دبیرخانه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات به‌عنوان دستگاه متولی صنایع‌دستی شهرستان و کارشناسان مرتبط دو اداره انجام شد، نحوه فعالیت و هزینه کرد برخی کارگاه‌های دریافت‌کننده تسهیلات بررسی شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات افزود: «در سال جاری تعداد 11 پرونده پشتیبان مشاغل خانگی در اداره قاینات تشکیل شده که تشریفات اداری 9 پرونده تا مرحله معرفی به بانک عامل انجام شده و 2 پرونده نیز در استان در صف بررسی قرار دارد. در صورت تکمیل مراحل دریافت تسهیلات، برای بیش از 160 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.»

عباس‌زاده ادامه داد: «این پرونده‌ها با اعتباری معادل 33 میلیارد ریال در رشته‌هایی مانند چادرشب بافی، چرم‌دوزی دستی، رنگ رزی سنتی، پلاس بافی و... تشکیل و در حال پیگیری است.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400102313430

برچسب‌ها