پرچم «اردبیل ۲۰۲۳» در  قله‌های نپال بالا خواهد رفت

دو کوهنورد، هیمالیانورد و فعال گردشگری اردبیلی با هدف اهتزاز پرچم «پایتخت گردشگری اردبیل در سال 2023» این بار دو قله هشت هزار متری نپال را در می‌نوردند.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، دو کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی با هدف معرفی پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان هریک به‌صورت جداگانه در بهار 1401 با صعود به دو قله «آناپورنا و لوتسه» از رشته کوه‌های هیمالیا واقع در کشور نپال، پرچم «اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023» را به اهتزاز در خواهند آورد.

قله آناپورنا توسط ایرج معانی و قله لوتسه توسط سیاوش شهباززاده به عنوان دو کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی درنوردیده خواهند شد تا با اهتزاز پرچم پایتخت گردشگری اردبیل در سال 2023 به سهم خود گامی سهمگین و پرزحمت در راستای شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ناشناخته استان اردبیل به دنیا بردارند.

قله آناپورنا به عنوان دهمین قله بلند کره زمین و خطرناک‌ترین قله ۸۰۰۰ متری جهان و قله لوتسه به عنوان چهارمین قله ۸۰۰۰ متری جهان شناخته شده است.

این دو کوهنورد و هیمالیانورد و فعال گردشگری اردبیلی پیش از این، پرچم «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» را در قله آمادابلام در سال 1398 به اهتزاز درآورده بودند و در حال حاضر نیز آماده تمرین برای صعود به قله اورست به عنوان بام دنیا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001027292168

برچسب‌ها