تنفس هوای «قابل قبول» در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با توجه به استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) و وزش باد مؤثر، میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میراث آریا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (۲۷ دی‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار دارد که ناشی از حاکمیت شرایط ناپایدار جو و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند و با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) و وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق کاهش می‌یابد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی تا حدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد. با افزایش تندی باد در طول روز همراه با احتمال بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۹ است و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001027761695