طرح پلان مدیریت مجموعه میراث جهانی میدان نقش جهان اصفهان بررسی نهایی شد

جلسه بررسی مطالعات پلان مدیریت میراث جهانی میدان نقش جهان با حضور مدیرکل پایگاه‌ها، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و اعضای شورای تخصصی پایگاه‌ها روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این جلسه مشاور طرح (دانشگاه هنر اصفهان) به ارائه ابعاد کمی و کیفی پروژه در حوزه‌های تخصصی میان دانشی، در سه گام بررسی  اسناد، طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و پژوهشی، مطالعه و بررسی‌های میدانی، مصاحبه با متخصصان، کسبه و مردم و تمامی ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران مرتبط با موضوع پرداخت.

همچنین مشاور طرح پس از ارائه بررسی‌ها و تحلیل‌های انجام شده ضمن ارائه چشم‌انداز و راهبرد‌ها به معرفی اقدامات و پروژه‌های پیشگام در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و پژوهش و توسعه دانش whs پرداخت.

 در ادامه اعضای شورای تخصصی پایگاه‌ها پس از بحث و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف طرح، نظرات و پیشنهادهای لازم برای اجرایی شدن و افزایش تحقق‌پذیری پروژه‌های پیشنهادی دربازه زمانی مشخص تاکید کردند.

در پایان فرهاد عزیزی زلانی مدیرکل پایگاه‌ها از مشاور طرح به دلیل انجام مطالعات گسترده و دقیق تشکر کرد و بر ارائه سازمان اجرایی و مدیریتی برای مشخص کردن وظایف و نحوه مشارکت تمام دستگاه‌ها، دست‌اندکاران، ذی‌نفعان و سایرنهادهای ذی‌ربط، شهرداری، اداره اوقاف و.... تاکید کرد و افزود: «ارائه سندهای روشن و پلان استراتژی در حوزه‌های مختلف حفاظتی، توسعه گردشگری و مشارکت توسط مشاور طرح مورد انتظار است.»

همچنین کلیات طرح پلان مدیریت با نظرات اعضای شورا تصویب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001028640246

برچسب‌ها