رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری درگذشت استاد رضا مستوفی‌فرد پیشکسوت باستان‌شناسی را تسلیت گفت

مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری طی پیامی درگذشت پیشکسوت باستان‌شناسی استاد رضا مستوفی‌فرد را به جامعه فرهنگ دوست ایران تسلیت گفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در متن این پیام آمده است:

«استاد مستوفی‌فرد سالیان دراز در راه پیشرفت باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی ایران مجدانه‌ تلاش کرد و سالیان متمادی به تربیت نسل باستان‌شناسی ایران همت گماشت به‌طوری‌که حداقل سه نسل از باستان‌شناسی ایران به صورت مستقیم شاگرد وی بوده‌اند.

تلاش‌های رضا مستوفی‌فرد باستان‌شناس و از پیشکسوتان دانش موزه‌داری در محافل ایرانی و خارجی برای اعتلای فرهنگ ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست. او یکی از افراد تاثیرگذار و فعال حوزه باستان‌شناسی ایران و از پایه‌های فرهنگی کشور بود.

استاد مستوفی‌فرد تا سال 1396 به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد به این ترتیب جامعه باستان‌شناسی و موزه‌داری ایران نزدیک به نیم قرن از خدمات وی بهره جست.

ضایعه درگذشت و فقدان استاد رضا مستوفی‌فرد را به پیشکسوتان، اساتید، دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.»

گفتنی‌است، رضا مستوفی‌فرد فارغ‌التحصیل رشته باستان‌شناسی از دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۴۵ نیز به استخدام این دانشگاه درآمد و به عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی مشغول به کار شد. او در حفاری‌های متعدد باستان‌شناسی شرکت داشته که از جمله مهم‌ترین آنها شرکت در حفاری تپه مارلیک به سرپرستی عزت‌الله نگهبان و سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه تهران در دشت قزوین بوده است.

او همچنین از پیشکسوتان دانش موزه‌داری و مدرس این رشته بوده و جامع موزه‌داری کشور از خدمات او بهره‌ها برده است. از جمله خدمات رضا مستوفی فرد در عرصه موزه‌داری تلاش برای راه‌اندازی موزه مقدم است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14001105330206

برچسب‌ها