نشست انتقال تجربه مزارع گردشگری کشور برگزار شد

در روز پایانی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، نشست انتقال تجربه مزارع گردشگری کشور برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در آخرین روز نمایشگاه مزرعه‌دارها تجربیات خود در این حوزه را به‌اشتراک گذاشتند. 

مجید زمان، بنیان‌گذار و مدیر مزرعه گردشگری توسکا گفت: «گردشگری کشاورزی یا Agritourist از ترکیب دو واژه Agriculture و Tourism تشکیل شده است و چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی محسوب می‌شود. به‌طورکلی به هر گونه فعالیتی که در مزرعه یا مرتع انجام می‌شود و اجازه می‌دهد تا عموم مردم، برای سرگرمی تفریح، یا با اهداف آموزشی، برای دیدن و لذت بردن و تجربه کردن فعالیت‌های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی، برداشت محصول دست چین، فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌ها به مزرعه مراجعه کرده، گردشگری کشاورزی گفته می‌شود.» 

او افزود: «گردشگری کشاورزی با تکیه بر ظرفیت‌های صنعت گردشگری باعث ایجاد ارزش افزوده در حوزه کشاورزی می‌شود. جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایجاد درامد مازاد برای کشاورزان، ترویج سبک زندگی سالم در کنار تولید محصول سالم، آموزش کشاورزی و تقویت روحیه انجام کارهای گروهی و مشارکتی از مهم‌ترین اهداف آن است.» 

در این نشست که مقدمه‌ای برای ایجاد یک شبکه سراسری مزارع کشور خواهد بود، با توجه به متنوع بودن مزارع گردشگری، چهار نماینده از بین مزرعه‌داران انتخاب شدند که هرکدام از اینها نماینده سبک خاصی در مزرعه‌داری هستند. همچنین یکی از استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه تجربیات خود را در این نشست بیان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001112479355

برچسب‌ها