اولویت دولت حمایت از گردشگری و صنایع‌دستی است

سخنگوی دولت گفت: «نمایشگاه‌ها علاوه بر این که کمک می‌کنند با حوزه گردشگری آشنایی حاصل بشود، باعث می‌شوند مشکلات این صنعت شناسایی و رفع شود. این هم‌نشینی‌ها کمک می‌کند فعالان حوزه، خیلی از مشکلاتشان را بین خودشان حل و فصل کنند.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: «صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به جنس این حوزه از نظر اقتصادی برای ما مهم است. دولت به حوزه اقتصاد‌های خرد و خانگی به‌ویژه حوزه‌هایی که زنان و مخصوصا زنان سرپرست خانوار در آن بیشتر فعال هستند، نگاه ویژه‌ای دارد. اولویت دولت حمایت از همین گونه مشاغل است.» 

او ادامه داد: «حمایت از صنایع‌دستی یعنی هم حمایت از کارآفرینی و هم توسعه اقتصاد مقاومتی و خودبنیان که از طریق آن از اقشار آسیب‌پذیر مثل زنان سرپرست خانوار به‌طور ضمنی حمایت می‌شود. علاوه بر این‌که در این صنعت هنر نهفته است. در سند تحول دولت هم حوزه گردشگری و هم حوزه صنایع‌دستی جزو محورهای جدی دولت مردمی قلمداد شده و در اولویت قرار گرفته است.» 

سخنگوی دولت افزود: «هر مقام مسئولی در هر سطحی اگر به نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی بیاید، هم برای خودش دستاوردی دارد و هم او می‌تواند برای این مجموعه کمکی باشد برای حمایت از هر یک از این حوزه‌ها تلاش کند.» 

او تصریح کرد: «البته اعتقاد دولت این است که این حوزه‌ها باید به شیوه مردمی اداره شود و پیش برود و بخش خصوصی باید فعال شود؛ ولی همین فعالیت نیازمند حمایت دولت و رفع موانع است که دولت این رویکرد را با جدیت در پیش دارد.» 

بهادری جهرمی گفت: «ما به‌سهم خودمان پیگیر مشکلات خواهیم بود. مثلا بحث هزینه‌های گاز و برق را که توسط جامعه هتلداران مطرح شد، در حد توان پیگیری خواهیم کرد و حتما در جلسات ستاد هماهنگی دولت برای تحقق مصوبات تلاش خواهیم کرد که با پیگیری خود وزارت گردشگری طبیعتا نتیجه‌بخش خواهید بود.» 

او تأکید کرد: «اگر چیزی در سطح دولت یا ستاد کرونا تصویب شود، باید حتما اجرایی بشود و هرجا که همکاری نمی‌کند باید دید مشکل چیست، آن را شناسایی و برطرف کرد.» 

سخنگوی دولت افزود: «مهندس ضرغامی در جلسات هیئت دولت واقعاً پیگیر هستند. طبق گزارشی که از سازمان برنامه و وزارت اقتصاد ارائه شده، درخصوص تامین منابع تبصره ۱۸، وزارت گردشگری، فعال‌ترین وزارتخانه در جذب منابع بوده، آن هم با وجود پاره‌ای مشکلات اجرایی که در استان‌ها وجود داشته است.» 

او همچنین گفت: «مهندس ضرغامی هم به‌خاطر شخصیت فرهنگی‌اجتماعی و شناخت و اشرافی که به حوزه دارند و هم نحوه مدیریت و میزان فعالیتشان در هر سه حوزه گردشگری، میراث و صنایع‌دستی ستودنی است.» 

بهادری جهرمی ادامه داد: «ما اصطلاحا می‌گوییم ایشان جنگنده بحث می‌کنند! یک اصطلاحی هم خود ایشان دارند و می‌گویند بزنیم زیر میز! خیلی جاها در جلسه هیئت دولت می‌گویند اجازه بدهید بزنیم زیر میز و من مطمئنم ایشان این زیر میز زدن را در وزارتخانه متبوع هم با همین جدیتی که شروع کردند، پیش خواهند برد و شاهد تحولات جدی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی خواهیم بود. »

انتهای پیام/

کد خبر 14001113578477

برچسب‌ها