تعاملات بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کردستان در نمایشگاه گردشگری تهران

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران در حالی برگزار شد که علاوه بر حوزه‌های دولتی که جزو بدنه اصلی نمایشگاه محسوب می‌شدند، بخش خصوصی و شرکت‌های مرتبط و هم‌چنین چند کشور همسایه نیز رونق‌دهنده این نمایشگاه بودند و کردستان توانست به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای از پیش تعیین شده که همان افزایش و انجام تعاملات بین‌المللی بود، برسد.

کردستان با همکاری استان‌های غربی کشور شامل کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان و با مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، شهرداری سنندج و بخش‌های مختلف خصوصی گردشگری در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در سالن ۳۸B  با هدف معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان حضوری پررنگ و فعال داشت.

در غرفه اصلی کردستان علاوه بر بخش دولتی به‌عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نماینده‌های بخش خصوصی استان در قالب هشت بخش شامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن راهنمایان گردشگری، گردشگری مجازی، پایگاه جهانی هورامان و منطقه اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

معرفی ظرفیت‌هایی از جمله منطقه جهانی هورامان، سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی و مریوان شهر جهانی کلاش و برپایی هفت غرفه صنایع‌دستی از صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی استان شامل ارغوان‌بافی، صندوقچه‌سنتی، صنایع‌دستی هورامان، سوراجی سنتی، ساز کوبه‌ای و دو غرفه گلیم‌بافی از دیگر بخش‌های فعال غرفه استان در این نمایشگاه بود که با استقبال گسترده مسئولان کشوری، استانی و بازدیدکنندگان واقع شد.

خوشبختانه کردستان توانست به اهداف مورد نظر خود در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران دست پیدا کند به‌طوری که بخش‌های مختلف استان در این نمایشگاه، موجب شد تا مسئولان کشوری، استانی و هزاران بازدیدکننده این استان را مورد تکریم و بازدید قرار دهند.

حضور در این نمایشگاه علاوه بر معرفی عملکرد، فعالیت‌ها، دستاوردها و قابلیت‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، فرصت مغتنمی بود تا استان کردستان از تجربیات سایر استان‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه های‌مختلف گردشگری و صنایع‌دستی بهره‌مند شود.

برگزاری نشست‌هایی متنوع با حضور نماینده‌هایی از منطقه اقلیم کردستان عراق با هدف انجام تعاملات بین‌ا‌لمللی و تمرکز بر بازارهای خارجی، هم‌افزایی میان حوزه‌های وزارتخانه، هم‌فکری و تبادل نظر با سایر استان‌ها و هم‌چنین معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی، گسترش همکاری با سایر استان‌های کشور، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کردستان مهم‌ترین ماموریت‌های مربوط به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران محسوب می‌شد که به صورت کامل محقق شد.

با حضور استان در این نمایشگاه و بررسی بازخورد آن، خوشبختانه چشم‌انداز خوبی برای آینده گردشگری در کردستان ترسیم شده و تلاش متولیان و فعالان این حوزه بر این است تا ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کردستان به مردم و گردشگران، زمینه‌های لازم برای معرفی استان در بازار داخلی و خارجی را بیش از پیش فراهم کنند.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی عصر روز سه‌شنبه پس از 4 روز فعالیت مستمر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001114348893

برچسب‌ها