137 میلیون سفر، ارمغان 3 روز اول تعطیلات جشنواره بهاره در چین

تعطیلات هفت روزه بهاره به مناسبت آغاز سال نوی چینی، ۲۶ میلیارد دلار را به واسطه ۱۳۷ میلیون سفر گردشگری در این کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش میراث آریا، سفرهای مردم در تعطیلات سراسری چین از روز چهارشنبه، سومین روز از فصل تعطیلات یک هفته‌ای جشنواره بهار، افزایش یافته است. سال نو چینی که به عنوان جشن بهار یا سال نو قمری نیز شناخته می‌شود، بزرگترین جشن در چین است که تعطیلات هفت روزه دارد. در سال ۲۰۲۲، جشنواره سال نو چینی در اول فوریه برگزار می‌شود و طبق گاهشمار چینی، سال ببر است. این گاهشمار دارای یک چرخه دوازده‌ساله است که هر سال با یک حیوان خاص نمایش داده می‌شود. افرادی که در سال‌های ببر، از جمله ۱۹۳۸.۱۹۵۰، ۱۹۶۲.۱۹۷۴، ۱۹۸۶.۱۹۹۸ و ۲۰۱۰ متولد شده اند، سال تولد زودیاک خود (بن مینگ نیان) را تجربه خواهند کرد. 

براساس اطلاعات وزارت فرهنگ و گردشگری چین، حدود ۱۳۷ میلیون سفر توریستی داخلی در سراسر کشور در سه روز اول تعطیلات انجام شده است که ۱۶۷ میلیارد یوان (۲۶ میلیارد دلار) درآمد گردشگری داشته است. 

به گفته این وزارتخانه، تعداد سفرهای توریستی در سال ۲۰۱۹ بیش از هفتاد درصد نسبت به سطح قبل از همه گیری بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته است. 

سفرهای توریستی کوتاه مدت، بازدید از شهر محل تولد و سفرها به حومه شهر بیشترین حجم سفرها را در این میان تشکیل می‌دهند. از آنجایی که این تعطیلات با بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مصادف شده است، محبوبیت و جذابیت بیشتری برای مسافرت با موضوع یخ و برف ایجاد شده است. 

قطارهای اضافی در بسیاری از مناطق برای پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل ارائه شد. برخی از واگن‌ها برای جشن سال نو با تزئینات مرتبط با جشن تزئین شده‌اند، و خدمات ویژه مانند محصولات میراث فرهنگی ناملموس، غذاهای محلی و صنایع دستی مرغوب در برخی ایستگاه‌های خدماتی ارائه می‌شوند. 

علاوه بر این، اقدامات سختگیرانه‌ای نیز برای پیشگیری و کنترل COVID-19 برای سفرها اعمال می‌شود. مسافران ملزم به استفاده از ماسک، ارائه کد QR بهداشتی و بررسی دمای بدن قبل از حرکت هستند. همچنین خدمات بدون تماس برای ایجاد یک محیط سفر سالم برای مسافران قابل دسترسی است. 

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001116900474

برچسب‌ها