تحول به‌سوی آینده گردشگری با تعهد رهبران این حوزه

سازمان جهانی گردشگری از وعده رهبران گردشگری در اجلاس Adventure Next آمریکای لاتین برای هدایت مجدد بخش گردشگری به مسیر انعطاف پذیری و پایداری بیشتر، استقبال کرده است.

به گزارش میراث آریا، رویداد تجاری گردشگری با استقبال وزرای گردشگری پاناما، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا و هندوراس همراه با نمایندگان عالی رتبه دولت‌های برزیل و اردن برگزار شد. رهبران بخش خصوصی که توسط انجمن مسافرت و تجارت ماجراجویی (ATTA) گرد هم آمده بودند، در این جلسه به آن‌ها پیوستند. 

این اجلاس با امضای اعلامیه «تحول به سوی آینده گردشگری» به پایان رسید که تعهدی روشن برای عمل به درخواست UNWTO برای بخش‌های دولتی و خصوصی به منظور همکاری با یکدیگر و استفاده از فرصت برای قرار دادن پایداری و فراگیری در قلب راه اندازی مجدد و بازیابی بخش گردشگری به شمار می‌رود. در این بیانیه آمده است: «آینده گردشگری مشارکتی است، که خرد اجدادی جوامع محلی و بومی را با دانش علمی و اقتصادی پیشرو در خدمت به سرپرستی بلندمدت اکوسیستم‌های یکپارچه گرد هم می‌آورد». 

در عین حال، این اعلامیه همچنین تعهد امضاکنندگان را برای پیشبرد «تحول به سوی اقتصاد گردشگری بدون کربن و از نظر اجتماعی انعطاف‌پذیرتر» مشخص می‌کند. در ماه نوامبر، پاناما یکی از امضاکنندگان موسس بیانیه اقدام آب و هوایی گلاسکو در گردشگری بود که توسط UNWTO در اجلاس COP26 راه اندازی شده بود. 

 

* ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001127900491

برچسب‌ها