توجه به گردشگری شهری کردکوی، یک ضرورت حتمی

به اذعان بسیاری از کارشناسان، شهرستان کردکوی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است که طی سنوات اخیر در حال شکوفا شدن است؛ اما شوربختانه به خودِ شهر کردکوی به‌عنوان قطب و عمود خیمه حوزه گردشگری توجه چندانی نشده است.

این شهر به‌عنوان تنها شهر در شهرستان کردکوی، خود دارای قابلیت‌های قابل‌توجه است. از سویی محوطه‌ها و ابنیه تاریخی مانند دین تپه، خانه تاریخی میرکاظمی و خانه تاریخی زاهد (که هم‌اکنون در موزه روستایی قرق واچینی شده است)، چندین امامزاده و… در این شهر قرار دارد و از دیگر سو، این شهر دارای محلات تاریخی است که هنوز برای مسافران و گردشگران ناشناخته است. به این‌ها اضافه کنید مسیر غربی دسترسی جاده شاه‌عباسی که از جنوب شرقی این شهر آغاز می‌شود. در حوزه گردشگری، مسیر دسترسی منطقه نمونه گردشگری پارک جنگلی امام رضا (ع)، آب‌بندان بن‌کلاته، مسیر دسترسی روستاهای ییلاقی در ارتفاعات جنوبی از این شهر می‌گذرد و بیش از ۶۵ تن از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این شهر زندگی و فعالیت دارند. 

از این رو و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، بر همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط فرض است که به امر گردشگری شهری کردکوی به‌عنوان یک ضرورت حتمی نگاهی جدی‌تر داشته باشند. خوشبختانه با تغییرات مدیریتی در سطح فرمانداری و مدیریت شهری و انتخاب اعضای جدید شورای اسلامی شهر کردکوی این نگاه به‌عنوان زیرساخت و بنیاد توسعه گردشگری شهری ایجادشده است و در کنار این‌ها انعکاس مستمر مطالبات مردمی از سوی رسانه‌های محلی کردکوی، بر شتاب روند مذکور افزوده است. 

بر این اساس طی روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط به‌منظور ساماندهی المان تاریخی منبع آب و ساماندهی میدان شهرداری کردکوی به ابتکار شهردار کردکوی در دفتر او تشکیل شد که تصمیمات خوبی اتخاذ شد. برگزاری چنین جلسه‌ای ازآن‌جهت اهمیت دارد که مبین اراده مدیریت شهری در توسعه گردشگری شهر کردکوی است. هم‌چنین با پیگیری فرماندار شهرستان کردکوی و استقبال شایسته مالک خانه تاریخی میرکاظمی با یکی از پیمانکاران دارای حسن شهرت در استان قراردادی منعقد شده است تا عملیات اجرایی این خانه آغاز شده و در ادامه نهادها و ادارات ذی‌ربط نیز به مرمت این بنا مساعدت کنند. 

اولین جلسه کارگروه مهر و میراث به‌عنوان تنها متولی گردشگری شهری کردکوی به‌زودی تشکیل جلسه خواهد داد تا گردشگری این شهر پررنگ وجدی‌تر توسعه‌یافته و به‌زودی شاهد شهری زیبا و درخور در حوزه گردشگری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14001128118485

برچسب‌ها