برندسازی راه‌حل توسعه گردشگری خوراک استان اردبیل است

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: «برندسازی حوزه گردشگری خوراک و معرفی غذاهای بومی استان در سطح ملی و بین‌المللی تنها راه حل توسعه گردشگری خوراک است.»

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، صغری فرشی هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه با رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران داران استان با بیان این مطلب اظهار کرد: «خوراک یکی از مولفه‌های مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده می‌کنند، تاکید مقام عالی وزارت نیز بر این است که از گردشگری خوراک غافل نباشیم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.» 

او با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختص خوراک از راه‌های اصلی معرفی و برندسازی است، افزود: «ما به دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.» 

فرشی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید در سطح استان به آن توجه ویژه شود، در ادامه یادآور شد: «از این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد شد.» 

معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما به درستی تعریف نشده است، تاکید کرد: «این خلا باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران داران به وسیله برگزاری به‌وسیله برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسنامه‌دار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001208292469

برچسب‌ها