کشف مومیایی‌های بقچه‌پیچ 1200 ساله در پرو

باستان‌شناسان دانشگاه سن مارکوس، اجساد کودکانی که به شیوه پرویی در بقچه پیچیده شده بودند را به همراه بقایای هفت انسان بزرگسال در ورودی یک مقبره در مجموعته باستان‌شناسی کاجامارکیلا در پرو کشف کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، کاجامارکیلا یک شهر خشتی در نزدیکی شهر لیما در پرو است که زمانی به عنوان یک مرکز تجاری مهم بین منطقه آلتیپلانو در ارتفاعات آند و جوامع ساحلی سواحل اقیانوس آرام فعال بود. این شهر یک مرکز سطح بالای از نظر فرهنگی، مذهبی و تجاری بود، اما در نهایت به دلیل یک سری تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی متروک شد. 

بقایای انسان‌هایی متعلق به دوران پیشا-اینکاها در خارج از ورودی مقبره مومیایی کاجامارکیلا کشف شد. اجساد کودکانی که به شیوه پرویی در بقچه پیچیده شده بودند و بقایای هفت انسان بزرگسال که به عنوان قربانی برای همراهی روح مومیایی کاجامارکیلا در سفرش به دنیای مردگان انتخاب شده بودند. 

محققان دانشگاه سن مارکوس در بیانیه‌ای گفتند: «ما فکر می‌کنیم این اجساد فرزندان، همسر و نزدیک‌ترین خدمتکار مومیایی کاجامارکیلا باشند که به عنوان بخشی از مراسم تشییع جنازه قربانی شدند.» 

تاریخ تدفین بین سال‌های ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد است. در کنار این اجساد اشیاء سرامیکی و اشیایی با ریشه ارگانیک و گیاهی یافت شد که همگی برای مطالعات بیشتر با استفاده از آزمایش‌های رادیوکربن (۱۴C)، DNA و آنالیز با استرانسیوم، به آزمایشگاه دانشگاه سن مارکوس فرستاده خواهند شد. 

پروفسور پیتر ون دالن لونا و یومیرا سیلویا هوآمان رهبری این حفاری را بر عهده داشتند و معتقدند به طور کلی شیوه‌های تدفین خاص منطقه پرو نشان دهنده تغییر سنت‌هایی در مغایرت با سبک طناب پیچی مومیایی کاجامارکیلا است. 

* ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 14001211900663

برچسب‌ها