دستگاه‌های ذی‌ربط نتیجه مجوزهای الکترونیکی ثبت شده وزارتخانه را زودتر اعلام کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این که برای برطرف کردن بروکراسی پوسیده اداری پیشگام هستیم، گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو شش دستگاه پیشگام در همکاری با وزارت اقتصاد برای ورود به درگاه صدور مجوز بوده است.»

 به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سعید اوحدی امروز چهارشنبه 18 اسفند 1400 در برنامه «میز اقتصاد» شبکه خبر، که با حضور مسئولانی از دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: «بر اساس ضوابطی که وزارت اقتصاد تعیین کرد، مقرر شد سه دسته مجوز صادر شود. یکی مجوزهای اعلانی است، دوم مجوزهای حضوری بر اساس کمیته مشترک با سایر دستگاه‌ها است و سوم مجوزهای الکترونیکی است.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: «تا این لحظه در حوزه صنایع‌دستی 155 مجوز ما در بخش مجوزهای اعلانی وزارت کار قرار گرفته و قابل رویت است.»

او ادامه داد: «الان بحث ما با وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌ها روی شش مورد است. 155 مورد را آورده‌ایم که حدود ۶۰ درصد مجوزهایی است که روی سامانه آمده است. شش مجوز ما مانند رشته‌های مهم مثل رشته‌های زرباف، ملیله و نقره است که در حال بررسی هستیم و کارشناسان باید در این باره نظر بدهند تا تقلبی در این حوزه و این رشته‌ها صورت نگیرد.»

اوحدی یادآور شد: «حتما نگاه ما این است که محیط کسب‌و‌کار را تسهیل کنیم. در حوزه مجوزهای الکترونیکی نیز در مجموع 12 مجوز بود که 10 مورد را کمیته مقررات‌زدایی برای الکترونیکی کردن پذیرفت. سه مورد آن آماده برای تست بود، اما قرار شد یک مورد به صورت پایلوت روی سایت قرار گیرد.»

این مقام مسئول ادامه داد: «این را بپذیریم که معاونت صنایع‌دستی و این وزارتخانه متولی میراثی است که نسل به نسل به هنرمندان رسیده است. به طور حتم با کمیته مقررات‌زدایی در جلسات مختلف هماهنگی و کارهای کارشناسی را انجام خواهیم داد و هر رشته‌ای که لازم شد اضافه می‌کنیم.»

او در پاسخ به سوال مجری درباره واگذاری این امور به انجمن‌های تخصصی نیز یادآور شد: «ما اتفاقا همین کار را می کنیم. کارشناسی که از طرف صنایع‌دستی و کارشناسی که ازطرف انجمن‌های تخصصی می‌آیند نظرشان یکی است. برخی از کارهای مرتبط با حوزه صنایع‌دستی باید اصالت رشته‌های آنان مشخص شود. ضمن این که موضوع ایمنی آن‌ها نیز مطرح است. این قول را می‌دهیم همان‌طور که ۶۰ درصد مجوزها روی سایت آمده است، سایر بخش‌های دیگر این وزارتخانه نیز به سامانه مجوزهای الکترونیکی متصل خواهد شد.»

اوحدی افزود: «شش مورد رشته فعالیت صنایع‌دستی الان محل بحث است. اگر درباره این شش رشته نیز با دستگاه‌های مختلف به جمع‌بندی برسیم، ممانعتی برای پیوستن این رشته‌ها به درگاه الکترونیکی نداریم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: «درخواست دارم سه رشته که در حوزه مجوزهای الکترونیکی اعلام شده، دستگاه‌های ذی‌ربط نتیجه را زودتر اعلام کنند. در درباره هفت رشته دیگر نیز این آمادگی را داریم که آن‌ها در درگاه ملی هرچه سریع‌تر قرار گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001218979399

برچسب‌ها