نوروز فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی/ رفع ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، ایام نوروز را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خدمات سفر استان روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه اظهار کرد: «معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی از جمله مسائلی است که باید به آن بیش از گذشته بپردازیم تا مسافران و گردشگران با فرهنگ غنی این استان بیشتر آشنا شوند.» 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم شش مرتبه دستور به سیر فی‌الارض به مسلمانان داده شده، اضافه کرد: «در این کمیته برای این امر الهی دورهم جمع شدیم تا زمینه را برای سفر هر چه راحت‌تر مؤمنین فراهم کنیم.» 

عباس‌زاده بابیان اینکه تکلیف قانونی، شرعی و اداری داریم که زمینه‌های لازم را برای سفرهای نوروزی مردم فراهم کنیم، اضافه کرد: «باید در این زمینه ضعف‌های خود را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم و نقاط قوت خودمان را نیز تقویت کنیم.» 

او توسعه زیرساخت‌ها را نیاز گردشگری خراسان جنوبی دانست و اضافه کرد: «در حال حاضر گردشگری در سطح جهان به‌عنوان یک صنعت و زمینه توسعه مطرح است و توسعه بدون گردشگری در جهان معنا ندارد و از طرفی نباید هیچ‌یک حوزه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی را از هم جدا ببینیم.» 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی معادن، کشاورزی، بادهای ۱۲۰ روز، مرز مشترک، کویر، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و روزهای آفتابی را از جمله ظرفیت‌های و پتانسیل‌های خراسان جنوبی ذکر و افزود: «باید این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور برسانیم که یکی از راهکارها استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، معرفی آن در سطح کشور در راستای توسعه صنعت گردشگری است.» 

عباس‌زاده اظهار داشت: «محصول‌های راهبردی در بخش کشاورزی خراسان جنوبی داریم که فصل کاشت و برداشت این محصولات می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری مزرعه در استان باشد.» 

او با تأکید براینکه باید بیش از گذشته ظرفیت‌های خراسان جنوبی را در ابعاد مختلف بشناسیم و در سطح کشور معرفی کنیم، اضافه کرد: «باید روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در زمینه معرفی ظرفیت‌های استان در حیطه خود به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنند به‌عنوان مثال صنایع و معادن خراسان جنوبی می‌تواند گردشگرپذیر باشند به‌شرط اینکه معرفی لازم انجام شود.» 

عباس‌زاده ادامه داد: «باید روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی درزمینه‌ی معرفی ظرفیت‌های تخصصی دستگاه خود به رسانه‌های استان جهت‌دهی لازم را بدهند تا در زمینه‌ معرفی استان خروجی مناسبی داشته باشیم.» 

او گفت: «برگزاری تورهای رسانه‌ای با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور در استان در دستور کار قرار گیرد چراکه نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی به‌خصوص در بخش گردشگری خواهد داشت.» 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: «همچنین باید در راستای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی از استان‌های برتر در این زمینه الگو بگیرم و سراغ طرح‌های نو و ابتکاری برویم.» 

عباس‌زاده عنوان کرد: «المان‌های نوروزی توسط مجموعه‌های شهرداری‌ها طراحی و نصب می‌شود که باید این المان‌های متناسب با بافت فرهنگی خراسان جنوبی باشد.» 

او با تأکید بر اینکه زیرساخت هوایی ما در خراسان جنوبی خیلی ضعیف است و باید تقویت شود، اضافه کرد: «توسعه زیرساخت‌ها و تقویت ناوگان حمل‌ونقل هوایی استان ازجمله اولویت‌های استاندار خراسان جنوبی است، لغو شدن پروازها مطلوب خراسان جنوبی نیست.» 

عباس‌زاده ادامه داد: «به دلیل‌ نبود زیرساخت توسعه‌ای در خراسان جنوبی، هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنیم، اگر به دنبال جذب گردشگر هستیم باید زیرساخت‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی را تقویت کنیم.» 

او تصریح کرد: «باید گردشگری ما در خدمت صنعت و معادن‌مان قرار گیرد تا بتوانیم در خراسان جنوبی به توسعه همه‌جانبه دست یابیم و از طرفی هم توسعه گردشگری با انجام اقدامات توصیه‌ای و دستوری سرانجامی ندارد و برای این منظور باید سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم.» 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی را جزو شاخص‌های صنعت گردشگری دانست و گفت: «در این خصوص باید موانع را رفع کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400122313798

برچسب‌ها