استقبال پرشور مردمی ما را شگفت‌زده کرده است

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهارمین روز تعطیلات نوروزی از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز چهارم فروردین ۱۴۰۱ در خلال بازدیدهای نوروزی به کاخ موزه نیاوران رفت.

اوحدی با اشاره به اینکه طبق جدیدترین آمار تا امروز، میزان بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و فرهنگی، 4.5 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: «ممکن است برخی بگویند این تفاوت جمعیت به خاطر شرایط کرونایی سال گذشته بوده اما امسال هم همچنان با این ویروس درگیریم. تنها تفاوت این است که نسبت به سال گذشته با آمادگی و برنامه‌ریزی بیشتر ظاهر شدیم.»

او ادامه داد: «سالن‌های جدیدی که امسال در مجموعه نیاوران باز شده هم نتیجه همین برنامه‌ریزی‌هاست. در بیانی دقیق‌تر می‌توان گفت این مجموعه امسال در مقایسه با بازه زمانی یک سال پیش از کرونا، یعنی بین ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸ به میزان ۶۰ درصد افزایش بازدیدکننده داشته است.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «پیام بسیار مهم استقبال پرشور هموطنان، این است که مردم نسبت به داشته‌های فرهنگی، اماکن تاریخی و هویت ملی و دینی خود دغدغه دارند. خوشبختانه چنین استقبالی را در همه شهرهای ایران شاهدیم و باید قدرشناس این مردم باشیم.»

اوحدی یادآور شد: «ما در حوزه گردشگری جزو متنوع‌ترین‌ها در دنیا، در حوزه تنوع صنایع‌دستی نیز جزو سه کشور برتر و در حوزه میراث فرهنگی هم در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم. این‌ها امتیازات و گنجینه‌ای ارزشمند است که دولت باید با برنامه‌ای جدی، آن را در اختیار مردم قرار دهد.»

او به بازدید امروز از ستاد خدمات سفر اشاره داشت و با بیان اینکه ما باید در وزارتخانه عزم جدی داشته باشیم، اظهار کرد: «تلاش همکارانم در این ایام جای قدردانی دارد. تمامی ستادها در شهرهای مختلف مشغول خدمات‌رسانی بعضا ۲۴ ساعته هستند. خوشحالیم که استقبال مردم بسیار زیاد بود. »

اوحدی گفت: «با وجود تمام برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، باز هم این حجم از استقبال مردم شگفت‌زده‌مان کرد. به طوری که در برخی شهرها پاسخگویی سخت بود. در چنین شرایطی از تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها می‌خواهیم که پشتیبان ما و یکدیگر باشند تا بتوانیم خدمات بهتر از این را ارائه دهیم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین یادآور شد که تاکنون به طور متوسط روزانه ۸هزار نفر از مجموعه نیاوران بازدید کرده و این عدد همه را غافلگیر کرده است.

او در این خصوص اظهار کرد: «حضور راهنماها و کارورزان از اتفاقات خوب امسال بود. اشتیاق داوطلبانه آن‌ها بود و آمدنشان در صحنه باعث شد کیفیت خدمات‌دهی ما بیشتر شود. بدون کمک این افراد، ظرفیت کافی نداشتیم.»

سعید اوحدی با حضور در کاخ نیاوران از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله برنامه نوروزگاه، کارگاه حفاظت مردمی از میراث فرهنگی، موزه‌ها، محل فروش بلیت بازدید کرد و از نحوه خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی‌های مجموعه در ایام نوروز آگاهی یافت.

بخشی از اقداماتی که مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز انجام داده و امروز به اوحدی اطلاع‌رسانی شد، شامل انتخاب شعار نیاوران برای مادران در نوروز، ایجاد فضایی خاطره‌انگیز در نیاوران برای مادران، نگاه به گردشگری کیفی، نگاه به گردشگری خانوادگی، ایجاد جای امنی برای خانواده برای اوقات خوش و همچنین حضور رنگین‌کمانی از اقوام ایرانی و گردشگران خارجی در مجموعه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010104640268

برچسب‌ها